My heart My life

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Linda - 9 juni 2011 11:49

Hej hej. Igår såg jag på "livet på BB" och jag skrattade lite.. Tänkte också på hur fel bild dom ger andra som kanske inte fött nåt barn. Den här personen var ju helt vansinnig.. Skrek & vred sig & jag vet inte allt. Jag tror jag hade det väldigt enkelt    Min längtan efter en till växer bara med sådana program. Vill så gärna ha en till & jag har sagt att jag ska sluta röka innan dess.. Så måste bara. Jag har ju motivationen. Och ännu mer sugen blir jag när jag ser andra gravida. Så dags att lägga av med giftpinnen.

 I går på heeela dagen sov lillfisen typ en halvtimme. Gissa om han var trött. När han fick kvällsflaskan vid kvart i sju så somnade han   hann som tur var dricka upp nästan hela flaskan innan. Det är så underbart när han somnar i knät på en eller tar sig tid att kramas & mysa. Man grips av en sådan kärlek man inte trodde fanns. Mitt hjärta   Tänk att man kan älska någon så mycket. 

 Och ni ska se honom i gåstolen när han får "rapptuss". Då går det i hundra samtidigt som han skrattar högt.   Och så har han börjat vinka. Än så länge bara till mig & min man. 

 I dag var vi på avslutning på spädbarnsgruppen. Hade inte tänkt det först men så hade jag egentligen inget vettigt för mig & Isak sov en stund före så då åkte vi lika gärna. Det var jag & Sara från vår grupp. Dom samlade båda grupperna idag. Var riktigt mysigt & roligt att prata med Sara & Molly igen   Det tråkiga nu framöver är att det inte händer ett skit. Ingen grupp & inget sim & tiden springer iväg.. Snart ska man börja lämna fisen på dagis & börja jobba.. Känns sådär helt ärligt.. Längtar till v 31 när jag ska jobba men då är det ändå bara en vecka & Isak ska vara hemma med sin pappa.. Det jag oroar mig mest för är alla nya rutiner & allt.. Känns som om man får dubbelt upp att göra då.. Förutom att jobba ska man hämta lämna laga mat städa Gizmo ska ha sin tid.. Ja listan är lång... Men hjälp får jag nog   Ska börja lite smått med nya rutiner snart. Ska ta ut Gizmo på långpromenad på kvällarna. Träna honom lite samtidigt. Det behövs. Att han & jag får vår tid. Börja redan nu så man har den vanan när man börjar jobba också. Så får det bli!  Funderar också på att åka iväg med Isak på badhuset på fredag. Så han inte glömmer allt man gjort på simmet. Får se vad som skjer. 

 Vi hörs snart igen!       

Skapa flashcards