My heart My life

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Linda - 6 juli 2011 09:40

Nu har jag kommit igång. Äntligen! Blev medlem på en sida som heter tappa.se igår kväll och det känns otroligt motiverande. Var ju bra igång för nån månad sen men mina 10.000 steg per dag men eftersom stegräknaren på telefonen funkar sisådär blev det ett slut på det. Men nu känns det som om jag har kommit igång & på den sidan har jag fått ett stegmål baserat efter min längd & vikt så nu känns det som om man får en nystart! Härligt!  

Så den promenaden jag tog förut ca 60 min i moderat tempo gav mig 6000 steg. Bara att vänta på att stegräknaren kommer nu så blir det ännu bättre. Ska i alla fall ut i eftermiddag också oavsett regn eller inte, med barn eller inte. Det beror lite på mannen  

 Igår bara sådär satte sig Isak upp.. Blev lite paff för han låg på golvet & krälade sig fram & i nästa sekund satt han upp. Och detta missade jag!!   precis som första gången han rullade runt. Han försöker mer & mer att resa sig upp också. Uuuh det går så fort.. Vill att tiden ska sakta ner lite.. 

 Annars idag blir det som vanligt att städa & pyssla. Tänkte också tvätta bil för haft besök av fåglar på den   och då har jag inte mycket val.

 Just det, fick se en katt föda igår. Jag rår inte för det men efter att min prins kom till världen har allt sådant blivit väldigt intressant. Fast människor är mer spännande   vill så gärna uppleva en födsel till & jag ska kämpa hårt för att få til det & första kriteriet är ju förstås att jag ska sluta röka. Så det måste jag snart ta mig i kragen med att göra. Inte bara därför utan för min egen skull också. Min hälsa. Men det är inte bara bara tyvärr utan jag måste få den där känslan att nej nu jävlar får det vara nog. Då tror jag att jag kommer fixa det. 

 Det var nog allt för tillfället. Ha en fin dag!   

Skapa flashcards