My heart My life

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Linda - 31 augusti 2011 15:39

Ja då var det en stund sedan man skrev igen   har inte alls känt för att blogga & har prioriterat annat en stund. Så vad har egentligen hänt sen senast? Hmm jo nätterna är jättebra nu. Isak sover i genom dom utan problem. Tyvärr har inte snuvan & hans hosta riktigt släppt än. Men han är mycket bättre. Och nu reser han sig upp utmed väggar & allt som är & går utmed dom i stället för som han gjort en stund sätta sig ner & krypa för att sedan resa sig igen. Så när han är vaken har jag med andra ord fullt upp   Men tänka sig att nu har jag bara två månader till med honom hemma   Det går för fort!!! Skrämmande... Snart är han ett år!!  För ett år sedan gick man högravid hemma & bara väntade.

 På sätt & vis ska det ändå bli skönt med lite nya rutiner.      Och jag då? Jo jag har det helt okej. Så fort han tar sin lur så sitter jag & broderar. Är inne i en sådan period nu. Så fort jag har en ledig stund är det fram med det. Just nu är projektet en födelsetavla åt Isak som egentligen skulle ha varit gjord för läänge sen. Men men nu är jag i alla fall igång & har inte jättemycket kvar. Bild kommer så fort jag är klar. 

Men på kvällarna är det inte så lätt att få till nån systund heller för pappa duger inte så länge mamma är i närheten. Riktig mamma dalt min son   Men ibland hade det varit skönt med lite egentid.. En stund för mig själv.. Så ibland mår jag nog inte så himla bra får jag nog erkänna... Behöver en stund för mig själv eller åtminstone en romantisk middag med min man. Att vi två kan få egen vuxentid... Men det lär ju heller inte hända.... 

 Just nu saknar jag min mamma & pappa... Att ha nån att åka till... Dom är på väg ner till Hellas på motorcykel. Fick sms förut att dom "bara" har 37 grader.. Och här är det höst.. Träden gulnar mer & mer för varje dag som går.. Och detta evinnerliga regnadet... Fast igår & idag har det inte regnat så mycket.. Men ändå... Känner mig som vädret.. Grå & trist...

 I morgon är det egentligen spädbarnsgrupp.. Termin två..Men vet ärligt talat inte om jag bryr mig om att gå eftersom jag ändå inte får varit med så många gånger.. Och så är det ju snuvan & så till Isak... Får se vad som skjer... Just nu är jag bara trött & lett... Men det blir bättre.. 

Skapa flashcards