My heart My life

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

tillbaka till

Av Linda - 2 november 2011 19:41

arbetshänder... svullna,såriga, naglar som flisar sig ja ni vet    men annars har det väl varit en okej dag.. Många som inte begriper varför jag inte får bygga... Men men nu har det varit nog pratat om det där skit jobbet...............

 Annars är allt bara bra. Ovant att inte få allt gjort här hemma som man är van vid..Men blir nog bara en vane sak. I går kväll hittade jag orskaen till Isaks feber natt till söndag. Den sjunde tanden har kommit. Ovant att han reagerar med feber för det har han inte gjort dom andra gångerna, utan då har han varit vääldigt lös i magen. Men tror det är en hörntand, så det kan nog vara därför.   Han har inte varit så snäll dom senaste nätterna heller & börjar bli rätt tufft.. Han får helt spel & inget funkar.. Äter väldigt dårligt om kvällarna också.. Kan nog bero på att han är väldigt trött när han kommer hem.. Försökte få honom att sova en liten middagslur förut men icke han skulle nej.. Hehe en annan liten rolig grej är att så fort han kommer hem ska han bajsa.. Hihi kunde väl ha gjort det på dagis   flera dagar på rad har det varit så. Viktigaste är att han bajsar. En av hans fröknar hade suttit brevid honom för första gången när dom åt lunch idag. Och hon skrattade & sade hon aldrig hade sett på maken   som ni förstår har min lilla fis näringsvett & inte blyg när han ska äta utan matar på som bara den. Och så har han lärt sig var hans napp förvaras för han har ställt sig framför där flera gånger, pekar & säger ah ah. Lär sig fort. Och före lunch hade han ställt sig framför sin stol & ville upp hihi Så dagis funkar skitbra. Nu är det bara att hoppas att han snart kan sova ordentligt om nätterna... Och så har jag faktiskt varit duktig & promenerat med Gizmo varje kväll. Och förr så var jag ju mörkrädd men inte alls lika mörkrädd nu.. Konstigt. Och idag kom dagiskorten   men nu är det att bestämma sig vilka man ska behålla & inte.. Och det är svårt.... Blir nog till att man behåller alla tänker jag   nej vet ni vad nu är det bara 10 timmar kvar totalt att jobba. Sedan är det HELG!!!! Hipp hipp hurra!! Man uppskattar verkligen den nu   Ha en fortsatt trevlig kväll!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards