My heart My life

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Linda - 5 december 2011 06:46

Skulle ha skrivit för några dagar sen men.. Vi har inte haft nåt nät här sen torsdagen förra veckan. Så nu får vi se hur länge jag får skriva innan hjärtat vaknar. Det roliga var ju att i fredags när jag kom på jobb var det data problem där så fick inte stämplat alls. Som tur är så visste man någolunda vad man skulle göra. Och faktiskt så gick den dagen otroligt fort. Och om torsdagen fick vi julklappar från jobbet. Trodde inte vi svenskar skulle få utan dom skulle till sverige först. Oavsett tycker jag för det första att det var tidigt. Verkade som om dom bara ville bli av med det & för det andra var det väldigt opersonligt sättet det blev utdelat på. Glömmer aldrig det året vi fick min före detta chef att dela ut dom med min tomteluva på huvudet   Det var riktigt kul. 

 I lördags var jag grässänka & då for vi ut till skarbol till min mamma på bakdag. Före jag åkte hade jag gjort choklad knäck & kolakakor. Och därute gjorde jag lussebullar till mamma & pappa. Och kromkaker & smultringer. Typiskt norskt kan jag nog påstå. Kom hem igjen på eftermiddagen & fastän jag var trött & sliten tog jag tag i städningen.

 Och igår så åkte vi & handlade & nu måste jag berätta en lite rolig grej.. Eller.. Vi hade handlat klart & gick förbi djuraffären. Och där fick jag syn på en alltså i mina ögon en jättestor orm. Tyckte inte den såg verklig ut så gick närmare. Var också två andra yngre killar som stod och tittade. Så jag sade jag till Rune att gud vad stor den var & då utbryter han att då ska du se spindeln som står uppe på buret till ormen. Enligt min man hoppade jag minst en meter fram med ögon stora som tefat. Killarna började fnissa & jag högröd i ansiktet. Har faktiskt lite spindelfobi så just då var det inte alls kul. Men skrattade av min dumhet för självklart var det ingen spindel där. Såg framför mig en STOOR hårig spindel när han sade sådär. Det roliga var att samma killar kom in i en annan affär vi var inne i & när dom fick syn på mig skrattade dom. Kunde inte annat än göra detsamma.   Vi fikade också på sentret för en gångs skull. Inte så ofta det händer så det var riktigt mysigt. När vi kom hem så började jag steka farse & rulla köttbullar & steka dom. Hade lite vitlök i köttbullarna enligt ett tips jag fick när jag tittade på "Ernst jul". Dom blev riktigt goda men fy vad det stinker vitlök i huset fastän jag inte använde mycket & stinker än idag. Har bara några få grejer kvar att laga nu & att plocka fram tomtarna. Sen ska jag ta det lugnt. Har varit väldigt mycket dom senaste veckorna. Och det känns.. 

 Idag har vi egentligen "sovmorgon". Börjar inte jobba förrän senare eftersom fisen ska till tandläkaren. Hihi kan bli spännande. Risken finns att han biter tandläkaren om hon stoppar fingrar i mun på honom. Får hoppas han mår bättre idag. I går verkade det som om han skulle bli sjuk & hade väntat mig en livlig natt. Men nej det har faktiskt varit tyst. Skönt.

 Måste berätta en annan grej. När jag gick upp på lördags morgonen låg det snö på backen. Visserligen bara lite. Men blev så överlycklig. Och då for en tanke till min hund Bamse. Han var så lycklig när den första snön kom. Hoppade & lekte. Var helt i hundra.. Då stack det till i mitt hjärta   man undrar fortfarande om man egentligen gjorde rätt.. Innerst inne så ja.. men ändå inte.. Kan ju säga att Gizmo reagerade inte alls på snön.. 

 Nej det var nog allt för nu. Tänker nog prinsen vaknar vilken minut som helst. Har en del kort som jag tänkte lägga in men det får bli en annan dag! Ha en fortsatt fin måndag! Och med minusgrader    

Ovido - Quiz & Flashcards