My heart My life

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Linda - 9 december 2011 06:08

Igår var vi lediga, jag & Isak från jobb & dagis. Riktigt skönt. Var på avslutning för spädbarnsgruppen. Och oj vad många vi blev. Från vår grupp var vi 7 tror jag. Den andra gruppen.. tja kan jag gissa på typ 10? Så för oss med stora barn gällde det att hålla stenkoll pga det var små som låg på golvet. Min måste jag säga är rolig. Vi satt i en cirkel & skulle sjunga. Isak satt typ i mitten & försökte verkligen få uppmärksamhet. Gjorde sig till enormt   min underbara prins. Var verkligen trevligt. Fick gröt & skinksmörgås kaffe & kaka. Och jag fick hålla Dorthes underbara lilla tjej. Typ 1-2 månader gammal tror jag. Hon var så himla söt. Och så underbart att snusa på en bebis igen. Så himla sugen på en till. Får se hur det blir med det. Verkade inte som om Isak brydde sig så mycket att jag höll henne. Han var mer upptagen av att springa runt & showa   ofattbart hur fort det här året bara har sagt poff... Fick också dårligt samvete när den andra gruppen gav dom blommor.. Tänkte jag skulle ha fixat själv från vår grupp eftersom intresset var svagt.. Men blev aldrig så & jag har alltid varit den som fixat allt så den här gången sket jag i det. Det gäller typ på jobbet & hemma.. Men men. Kom hem i alla fall & fisen sov medans jag städade. Dumt för fick verkligen fredagskänsla.. Och tyvärr början till migrän... sliter väldigt mycket nu för tiden med huvudvärk & illamående   nej inte gravid... Börjar bli jobbigt..

När min man kom hem så åkte vi på sentret för att försöka få tag i vinterstövlar till lillfisen & handla.. Började med skorna. Ååå så lätt det är att få tag i  riktiga skor till honom... Not.. Han har nåt som kallas högvrist. Knepigt ord enligt mig då det är foten som är hög & inte vristen   Stackaren har fötterna efter sin mamma. Breda & höga. I alla fall hittade vi några som passade & självklart med pris därefter.. Men jag tyckte att dom såg förstora ut då detta var storlek 24!?! och han har 22.... Spelar ingen roll att dom passade hans fötter osv.. Och jag tyckte dom var för dyra fastän det var min man som skulle betala  och fick höra att dom andra stövlarna han har ska klara sig till minus 20. Så då vart det ett par likadana i stället i en storlek större. Ett par skor är för lite med tanke på dagis osv.. Men puh då var man i alla fall klara med det.

 Lägger upp lite blandade kort på fisen. Nån där han sitter på sin bobbycar & nån som han ska försöka komma i legolådan hehe. Snart fixa mig & allt morgonstyr innan det blir dagis & jobb.. Känns som om det blir en lååång dag... Ha det fint!

         

Ovido - Quiz & Flashcards