My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

vård av barn

Av Linda - 15 december 2011 07:08

För första gången i mitt liv är jag hemma med sjuk son.. Imponerad ändå att det gått så länge för dom flesta har sagt: Vänta bara tills det gått 3-4 veckor så är han nog sjuk. Men nej faktiskt inte. Lite mindre än två månader har det gått.. I tisdags fick han feber.. Mådde inte alls bra & var inte sig själv när jag hämtade honom. Men vi åkte ändå till lucia firandet på dagis. Tyvärr inga kort av olika orsaker som jag inte drar upp här. Blev en kort tur.Och redan klockan 18 somnade han. Och natt till onsdag ska vi inte prata på. Han mådde inte alls bra & var varm. Så då blev det till att stanna hemma. Måste säga att när man vant sig vid jobb och sånt blir det väldigt tråkigt att vara hemma. Men fastän han var lite varm var han ju faktiskt relativt pigg ändå som tur är. Och ännu ett tecken på att formen inte var som vanligt var att han sov 3 timmar!?! på dagen. Hör definitivt inte till vanligheterna. Och natt till idag var han heller inte så pigg fastän han sov bättre än natten innan. Himla typiskt för jag hade bara två dagar kvar att jobba på denna löneperiod.. Hade varit roligt att se vad man skulle få i lön på en hel period.. Men men inget jag kan göra åt tyvärr.. Är rätt glad att han klarat sig rätt länge ändå.. Så får vi se hur det blir på lördag om han ska med till Göteborg eller inte... Nej nu får jag ta hand om fisen lite. Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards