My heart My life

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Linda - 30 januari 2012 19:57

Måndag & ny vecka & idag har jag lärt mig något nytt   just då var det inte ett dugg roligt men nu kan jag skratta åt det & tro mig: DET misstaget gör jag ALDRIG om igen.. Så här var det. Min lilla fis, hmm buse lekte så fint på sitt rum så tänkte att jag då kunde gå på altanen & röka. Brukar jag aldrig göra annars så länge han är vaken.. Men nu gjorde jag det. Jag stod i alla fall vid dörren & vaktade så han inte skulle gå ut.. För han kom till dörren & efter typ två sekunder.. hann inte ens reagera hade han tryckt ner handtaget & låst dörren... Och där stod jag.. Ytterdörren låst & jag brukar alltid ha extranyckel i jackfickan.. Men inte nu nej.. & heller ingen telefon... Så totalt utelåst med en 16 månaders fis ensam inne!! Totalt panik JAAA... gick och letade efter extranyckel & ännu mera panik när jag inte hittar den.. Vad skulle jag göra? Funderade på att krossa en ruta... Men full i panik fick jag knacka på hos grannen.. berätta vad som hänt & be att få låna telefon... Så ringde min man & jag var så full i panik så fick knappt fram nåt ord förrän han sade till mig att lugna ner mig & så fick vi lösa det den vägen. Och tack & lov för snälla grannar & en man som kan lugna ner en såpass att man kunde tänka klart. Och då kom jag äntligen in.. Men tro mig. Kommer aldrig gå ut på altan igen så länge Isak är vaken & definitivt inte utan varken nyckel eller mobil. Skitunge  


Annars händer inte så mycket.. Jobbar och umgås med familjen.. Ibland mår jag inte så bra & känner mig nere medans andra dagar är helt okej... Isak har bättrat sig på nätterna & hoppas det fortsätter. Jag försöker hålla igång promenaderna på kvällarna & idag blev det med Catrin. Riktigt trevligt då det var bra länge sen.   får inte bli lika länge tills nästa gång. Trivs fortfarande riktigt bra på jobbet. Visst kan jag känna mig lite utanför där också ibland. Men idag har jag haft bok i örat & fått gjort riktigt mycket. Ibland är det bara skönt att stå för sig själv & inte prata så mycket. 

 Så just idag har det varit en bra dag förutom det med fisen     

Skapa flashcards