My heart My life

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Vill tebax...

Av Linda - 4 mars 2012 18:55

Vill vinna massa pengar nu & åka tillbaka till Ullared   hoppas på STOOR bonus från jobbet men chansen är väl liten då jag inte jobbade så mycket ifjol.. Men men.. Man skulle nästan åka iväg på en två dagars dit när man först åker. Handla när man kommer & gå i genom allt i en stuga eller nåt i lugn & ro & sedan ta resten dagen efter.. Som en minisemester.. Eller vad säger du Mariann?   

 Annars går allt som vanligt igen. Gamla vanliga spår & mår si sådär av diverse orsaker.. Konstigt det där när man så gärna vill nåt så ser man sådant precis överallt...

 Men men så är det.

 I morgon är det nya tag igen på nyttigare liv. Har ballat ur fullständigt sedan sist.. Var duktig & gick promenad med Mariann förut. Gick faktiskt i skogen & det var helt underbart fastän det var lite surt ute. Vädret denna helg har faktiskt varit underbart. Tyvärr lite kallare än det var under veckan. Men mars är ju ändå en opålitlig månad så dumt att tro att våren kommit för blir nog snart snö igen. Vädret har varit lite för fint & varmt, lite för tidigt.

 I morgon är det dags för jobb igen. Och jag trivs fortfarande lika bra.. Fast nu verkar det som om det bara är drygt 2 månader kvar innan flytt till sverige   men blir nog bra. Handlar bara om att vänja sig på nytt & saknar faktiskt en del där borta. Funderar också på att ändra mitt schema snart. Känns väldigt lockande med en dag ledigt i stället för korta dagar som jag har nu. Kommer i så fall satsa på fredagar men får se hur det blir. Inte bara jag som bestämmer..

 Med min son är allt bra. Usch vad han växer & jag får mer & mer panik.. Han blir så fort stor och nu babblar han i väg & lär sig nya ord & uttryck hela tiden... Tror han börjar förkyld nu min lilla prins. Hostar fruktansvärt mycket.. Och nätterna sover han inne hos oss... Han somnar i sin egen säng men utöver kvällen vaknar han & då får han komma in.. Men måste väl snart ta tag i det där... Eller...? Jag har prövat att ha ljus på.. Så inte mörkrädd verkar det som.. Kanske nån typ av separations ångest? Ska prata med BVC när vi ska dit om typ två veckor. Om hur vi ska göra det där. Vissa nätter får jag knappt plats i sängen för han brer ut sig över hela min sida.. Och om han vaknar senare än vanligt saknar jag hans varma kropp.. Tänk att man kan älska nåt så otroligt mycket     

 nej nu får det bli lite tv tittande innan det är dags för sängen.

 Ha en fortsatt trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards