My heart My life

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Linda - 11 mars 2012 18:43

Ja då var det åter söndag kväll.. Otroligt hur fort det går.. Veckorna & speciellt helgen.. Har väl egentligen inte hänt så mycket sedan sist.. Livet rullar på som vanligt & mitt sk nyttiga liv haha det sket sig sist vecka. Var inte alls duktig & promenaderna sporadiska. Isaks mage har krånglat.. (Intressant va?  ) Har varit väldigt hård i magen min lilla stackare. Och jag har matat på med yougurt, päron & pärondryck. Äntligen idag verkar det börja hjälpa.. Inte så lätt att vara liten & stenhård i magen.. Och så börjar det bli slitsamt att både hämta & lämna.. Nu dom senaste gångerna har det varit gråt när jag lämnat & också gråt när jag hämtat för då vill han inte hem.. Och det tar ut sin rätt på mig då jag blir ledsen & helt slutkörd. Annars är livet bara underbart bra. Och helgen har varit kanonbra. Solen dök upp. Tyvärr blåste det en hel del på lördagen, men tog med mig hund & son på en promenad till affären. Måste spara på bensinen på bilen för den är rent ut sagt SVINdyr   och så lagade jag mat & på eftermiddagen på kalas till min systerson.

 Och nu ska ni höra.. Isak sov i sin säng i natt!! Hela natten!?! Ja tänka sig. Jag vaknade vid halv fem och blev faktiskt orolig och tänkte: Har han gråtit & ingen hört? Har babycallern ingen kontakt? Fast då skulle den ju larma. Ja så låg jag & tänkte och funderade på att titta till honom. Fast somnade om och typ vid 5 började han låta. Så låg en stund innan jag gick på toa & när jag var klar var det åter tyst. Och då var det tyst ända till kvart i sju! Det har inte hänt sedan före jul i stort sett. Men jag tror det bara var en engångs grej. När vi var & handlade idag så köpte vi en febertermometer & den testade vi när vi fikade. Tyckte han var varm innan vi åkte dit.. Och jo när vi testade den på honom visade den 39... Min lilla pojke   var ovanligt tyst & stillsam. Och ingen mat skulle han ha. Och tro mig då är han inte frisk! Han sov bara typ en halvtimme under dagen & när han vaknade så var han inte så varm så då fick han följa med ut en sväng. Han trivs så bra ute & eftersom det var så varmt & skönt & inte blåste tyckte jag att det skulle gå bra. Och sedan dess har febern kommit tillbaka. Fast "bara" 38 nu. Och i och med att han knappt ätit sen i morse, typ några kex & en banan är han verkligen inte frisk. Så i morgon får maken stanna hemma. Och får hoppas att febern håller sig undan i natt & i morgon. Skulle helst stannat hemma själv men eftersom det är övertid på min avdelning & vi är bara fyra så får jag jobba i stället & kanske tom passa på att stanna längre på eftermiddagen.. Om samvetet vill då vill säga. Min son kommer före jobbet.

 Nej det var väl det hela... sätta sig framför tv´n med chips & choklad   och hålla tummarna för en lugn natt.     

Ovido - Quiz & Flashcards