My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Puh

Av Linda - 15 mars 2012 19:16

Nu är det tyst & lugnt i huset och jag har en stund alldeles för mig själv. Min lilla son (inte lika underbar alltid  ) har varit sur & grinig sen vi kom hem från dagis. Han blir arg när jag bär in honom i huset & genom dörren för hade han fått bestämma hade vi varit ute jämnt. Så sen dess riktigt jäkla grinig & tyvärr har detta smittat av sig på mig för nu känner jag mig sur & totalt slut.. Och den mirakel natten som han sov i sin säng hela natten var just det.. En mirakel natt.. För nu är det tilbaka till vår säng..   Allt jag vill ha nu är en STOOR choklad & allra helst marabou digestive. MMMM mumma!! Men inget spännande i skåpet här hemma  

 Annars har veckan varit bra. Fått ihop 4 timmars övertid. Och dom extra pengarna behövs. Dels för jag haft bilen på service och för att denna månad blir en stor räkningsmånad.. Inte alls kul för tjänar inte enormt mycket och får vara glad om det blir något över men när räkningarna ska betalas denna gång ligger jag nog minus..... Och det gör inte heller humöret bättre.... 

 Och varje lämning nu blir svårare & svårare.. Isak håller kvar mig. Kramar mig hårt & vill inte släppa   och då måste jag göra mig hård & säga hejdå & gå... Och jag känner mig så in i bomben elak. Och får fruktansvärt dårligt samvete.... Tufft att vara mamma... 

 Men i morgon är det äntligen fredag!!! Och då är det fest med jobbet som gäller. Blir nog till att sluta tidigare så man hinner med allt. Som sonen & att fixa sig. Och det är inte lätt att göra bådadera kan jag lova för han mmm hittar på MYCKET  

 Blir nog inte så mycket dricka på mig tror jag i och med att vi har honom i sängen & då vill jag inte stinka alkohol.. Blir det mer får jag sova på soffan eller nåt   blir nog bra det här. 

 Och flytten till sverige har blivit framflyttad till min stora sorg. Trivs så otroligt bra med alla. Var en avdelning som flyttade i måndags & dom var bredvid oss. Och gissa om det blev tomt & konstigt. Men men blir nog bra att komma till sverige också. Bara ovant till att börja med. Och tyvärr förlorar jag ett par tusen i månaden också. Och det lär ju märkas... Men men... 

 Nej annars är allt bara bra. Förutom mitt dårliga humör känner jag mig lycklig. Glad & nöjd med livet  

 Ta en dusch & hoppas man tvättar bort det dårliga humöret  


Ha en fortsatt trevlig kväll & vi hörs när ni minst anar     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards