My heart My life

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Linda - 20 april 2012 11:41

Ha i åtanke innan ni fortsätter läsa... Detta är MIN blogg...mitt sätt att skriva av mig.. Tvingar aldrig nån att läsa.. Tänk på det.. 

 Jag blev så jävla "lack" som det nya sättet att säga lett,trött osv... Hur svårt är det att sköta mina timmar? Hur jag jobbar.. övertid.. semester... Jag jobbar 70% och tar ut föräldraledigt resterande 30%...  Jobbar jag övertid har jag plikt att tala om detta för FK... Och då bör allt stämma.. Orsak till varför fl är att i fall det blir en till liten så har jag det i ryggen att jag har ut 100%.. Nån förstår säkert hur jag menar & då är det extremt viktigt att mina tider stämmer... Och då undrar jag hur jävla svårt är det???? Har fasta tider.. Allt jag jobbar utöver detta är ÖVERTID vilket jag redan talat om för FK.... och skärtorsdagen tog jag ut en semester dag... Och fick lönelapp i lådan idag & tror ni detta stämmer?? Nej för i h.... ingen semesterdag & mindre övertidstimmar än jag ska ha... Blir så jävla irriterad & så fort jag kommer till töck igen nästa vecka ska jag ta upp detta med den som än sköter mina stämplingar... Grrr vad arg jag blir... Fattar dom inte att detta är viktigt pga FK??? Ibland ger jag upp.. att det ska vara så jävla svårt...


 Annars mår lillfisen inte så bra.. Idag helt plötsligt har han 36 grader... Är detta feber? Jag vet inte men tycker det är konstigt att han rasat från 39-40 grader till 36 idag?... och hans normaltemp är 37... så hade förstått om det var 37... men 36? Konstigt.. Och i natt & idag har han kraxat som en kråka.. Hes & rarl i rösten.. Hostat & gnällt... Min stackars lilla prins   förstår att han gnäller när han inte mår bra... 


Och idag är det 1 år sedan vi var tvugna att låta Bamse få sin sista vila... 1 år!?! Det har gått så fort & saknar honom varje dag... Min underbart goda vän   så idag tänker jag extra mycket på honom... 


I kväll ska jag ha "date" med min bästa vän. Ser fram emot det.. Äta god mat, prata & mysa.. Få komma ut lite då jag i stort sett varit inne snart två dagar.. Ååå vad jag hoppas fisen snart blir helt frisk så vi kan gå ut.. & att det i såfall blir uppehåll.. Nej nu vilar fisen.. Funderar på att göra detsamma.. Behövs efter två mindre roliga nätter... Ha det bra så länge!!!  

Skapa flashcards