My heart My life

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Linda - 14 maj 2012 19:29

Ja då är måndagen över & nya veckan har tagit sin början. Helgen har varit kanon. Vädret har varit bra fastän lite blåsigt. Så vi har varit mycket ute. Isak älskar att vara ute så får passa på. Har blivit mera duktig på att njuta & inte tänka så mycket & det har hjälpt mig mycket för min ångest har hållit sig borta & t o m just nu känns allt bra. Klart det kommer över en i bland & man kallsvettas & blir orolig. Men som sagt under helgen har det varit bra. Jonathan var också med ute en stund & han lekte & tog hand om Isak. Är så roligt att se. Isak verkligen älskar att storebror tar sig tid att umgås.

Och så är förstås lekparken här nedanför ännu en kul sak att göra.

 Mina promenader som jag skulle bättra mig på har inte blivit av. Dels för jag själv inte mått så bra & varit sjukt trött. Men jag måste skärpa till mig. Får nog satsa på beach 2013 i stället   för hinner nog inte komma i form till bikinisäsongen börjar. Uuuh hemska tanke. Bikini!! 

 Till helgen är det kalas för min mamma & pappa. 2 x 50 års. Hoppas vädret blir bra då vi ska vara ute. Visserligen har dom stooort partytält & värmekällor finns men ändå är det ju roligare om solen är framme. Och hoppas det jag planerat hinns med. Oroar mig lite för det. Men det löser sig ju ändå.

 Och om två veckor är det dags för Ullared & shopping igen.. Känner inte alls för det just nu.. Skulle vilja ha mera pengar för att det ska kännas kul.. vet ju att det inte är så mycket jag ska ha denna gång men ändå... Mest sommarkläder till fisen.. Om vi nu får nån ordentlig sommar... nej just nu lockar inte Ullared alls.. Skulle behöva vinna ett antal tusen   men men. Vi är tre helt klara som ska åka. Väntar på ett mera klart svar av den fjärde.

 Just nu värker det nåt fruktansvärt i min arm.. Tog lite prover förut & var nog inte lätt att hitta nån bra åra för blev felstucken första gången.. Så blir nog härligt blå & öm i morgon..

 Och haha kan konstatera att fortfarande gäller oturssöndagar. Och igår var inget undantag. Drabbade inte mig personligen men ändå. På sätt & vis ändå. Så nu hoppas jag att det får vara slut med det & att nästkommande söndag blir utan "olycka" för mig & hela familjen.

Skulle behöva lätta på arslet & greja lite.. Får besök på onsdag.. Eftersom Jonathan fyller år på torsdag kommer några hit på onnsdag. Inget kalas för oo nej det ville han inte ha. Fy så tråkigt att bara sitta & prata & allt det där   kan förstå honom. Som 12 år är vuxna inte så roliga. Hinner inte städa så mycket i morgon för direkt efter jobbet är det föräldrasamtal på dagis & senare på kvällen annat möte. Får försöka gå upp tidigt i morgon fast det beror helt & hållet hur natten blir. Lillfisen har varit orolig flera nätter i rad & det fastän han kommer upp i våran säng.. Börjar bli lite smått jobbigt med gnäll, gråt.. & för att inte prata om detta eviga sparkandet & att få minimal plats.. Men men det är "bara" en period... 

 Oavsett är det otroligt hur mycket man kan älska sitt barn. Visst han kan verkligen tänja tålamodet & blivit små trotsig. Men för det mesta av tiden får han mitt hjärta varmt & min mun att le. Och väldigt duktig på att få mig att skratta.   som bilden nedanför bevisar. Pusskalas med sig själv i spegeln. Haha jag skrattade så jag fick ont i magen. För det var verkligen blöta pussar & med en massa smackande. 

Min underbara.

Och korgen jag köpte till Gizmo.. egentligen  


Nej nu får det nog vara bra med skrivandet just nu. Soffläge & tv tittande en stund. Städningen får nog helt enkelt vänta               

Ovido - Quiz & Flashcards