My heart My life

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

29 maj

Av Linda - 29 maj 2012 10:57

Och jag är ledig!!!!   Underbart säger jag bara! Vad har hänt i det senaste? Egentligen inte så mycket. Vi har mest varit ute dagarna i ända & njutit av sommarvädret som var.. Mmm just det var.. Vi har badat & bara levt livet. Verkligen njutit som sagt. Visst har det varit något åt det varmaste laget men inte får man klaga!! 

Och Isak älskar att bada & vill helst vara kvar i så länge som möjligt. Men där sätter jag stopp. En liten stund i & en stund på land osv.

 Och på jobbet är det massor att göra.. Fått in några nya också på vår avdelning. Och generellt.. Nej ingen kommentar just nu.. Annat än att jag verkligen saknar att jobba på Örje. Nog om det.


 Natt till igår blev det att ta ut bilen & åka till Ullared. Själva bilresan gick jättebra & är glad att jag har nån att dela körningen med. Vi bytte ofta & körde typ halva vägen var. Och typ halv åtta var vi framme. Tur man vet vägen för GPS´n ville annat   Men allt gick som sagt bra & vi ställde oss i kö.


Och ja kön.. Fy f säger jag bara. Jag har sånn jävla otur vad gäller gamla gubbar. Jag råkade köra på en gammal gubbe med vagnen vilket inte alls var med mening. Men innan jag ens hinner säga förlåt så bara vänder han sig om & sparkar in vagnen i magen på mig. Jag blev så jävla ARG.. Tände på alla fem. Jag hade inte sagt nåt om han frågat typ vad fan jag gjorde eller liknande. Men att sparka in den i magen på mig utan att säga ett ord gjorde mig flyg förbannad & det fick han allt höra. Gick runt kokande en stund innan det gick över. Ullared är inte bara bara  

Klockan elva blev det återresa hem. Jag hade varit klar en stund då för dels hittade jag inte så mycket & då hade jag gått runt där och bara tittade. Fick med mig allt planerat hem men lite besviken för hoppades hitta mer sommarkläder till fisen. Men blev i alla fall något.


 Hemvägen gick också bra.. Eller nästan. Pga en liten händelse blev vi försenade typ en timme hmmm Eller vad säger du Mariann?  

 Men det gick allt bra. Klockan ca 17. 00 parkerade jag bilen därhemma & då var jag & Mariann inom handelseparken också innan hehe. Men allt i allt en trevlig resa. Oktober är nästa resa  


 Idag händer inte så mycket. Har röjt & städat. Bilen har jag också tagit ett ryck i. Tvättat en hel del kläder som nu hänger på tork ute i den sura vinden. Och när fisen vaknar efter sin lur blir det att handla lite. Och vet ni en grej till.. Är rätt säker på att Isak går på det bästa dagiset    

Nej betala lite räkningar kanske. Börjar bli dags. Ha en fortsatt fin dag!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards