My heart My life

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Linda - 4 september 2012 18:36

Ja tänka sig att då är vi inne i september månad & om exakt två veckor har jag en son som blir två!?! Skrämmande tanke... Fattar inte var tiden har försvunnit    Och i oktober så har jag jobbat i ett år!? Måste säga att detta året har gått skrämmande fort... Annars går det sin vana gång här.. I torsdags fick jag höra hjärtat till "tumlaren" för första gången. Alltid lika häftigt. "Tumlaren" kallar jag den då den till tider är mycket aktiv. Var en natt här som den höll på konstant, kändes som det i alla fall. Inte så lätt att sova när den ska göra kullerbyttor osv. Om helgen hände inte alls mycket.. Det samma vanliga som alltid. Typ städa,leka,umgås, laga mat osv... Och igår var det åter jobb. Och på eftermiddagen ringde försäkringskassan till mig. Jag har sökt graviditetspenning & tydligen var jag inte så duktig på att skriva hur min arbetsdag ser ut så fick ta det per telefon. När jag gick med Isak så skrev jag lååångt om hur jag jobbade osv pluss att jag skickade in kort på det jag gjorde. Denna gång blev det bara en kort sammanfattning så därför dom ringde.. Kändes inte alls hoppfullt när jag la på att det skulle gå min väg denna gång.,. I alla fall så kom jag hem & gjorde det vanliga    och efter att jag hade ätit började jag få riktigt ont i halsen.. Alla mina förkylningar börjar så    Så gick & lade mig relativt tidigt och den som börjar strax efter det är sonen.. As förbannad & arg osv.. Inget som var bra... Tog typ en halvtimme innan han lugnat sig.. Men till slut gjorde han det.. Men under större delen av natten så fort jag eller maken flyttade lite på oss vaknade han & blev arg.. Och dessutom hade jag ond hals & svårt för att sova generellt.. så kan inte ha fått många timmar på ögat i natt & det har jag känt av i hela dag pluss den jädra förkylningen... Så nu är jag helt skrot & känner för att sova.. Men det får vänta en liten stund till    I alla fall fick låg det ett brev från försäkringskassan i postlådan idag... Gissa om jag blev nervös... Tänkte att så fort vi lade på igår så skrev dom nog nei & skickade iväg det. Men hurra!!!! Jag har fått godkänt!! Vilket innebär att jag har ca 6 veckor kvar att jobba. Känns skönt för den växande magens skull & bebben och så.. Men också lite trist eftersom jag trivs så otroligt bra med jobbet & med vår grupp.. Vet att tyvärr är chansen minimal att jag får komma tillbaka dit efter mammaledighet.. Men ska i alla fall prata med min chef om det..

 Det var nog allt just nu.. Ska inta soffläge & försöka att inte somna

Skapa flashcards