My heart My life

Alla inlägg den 29 september 2012

Av Linda - 29 september 2012 20:03

Har en liten stund över till mig själv. Ja fisen sover.. Äntligen.. Men inte i sin egen säng utan i våran. Lyckades till slut få honom att somna brevid mig & jag klarade det utan att själv somna   Så nu fick jag en liten stund över. Maken & hans son är utpå med klubben. Själv åkte jag hem med en något övertrött grabb som inte ville sova nån lur idag. I alla fall var var jag? Jo Ullared var som sagt lyckad & onsdag eftermiddag/kväll gick åt att hänga upp kläder, röja & tvätta mer. Sen kom torsdagen. Morgonen började bra. Allt var under kontroll. Fick på mig & lill fisen kläder & fick satt oss i bilen till dagis. Vad hände? Allt var fullständigt som det skulle ända till jag stannade bilen. Isak vägrade gå ur. Totalt hysterisk. Inget hjälpte att locka med. Bar honom en bit, sedan ville han gå själv. Men gick gjorde han inte. Jag började bli stressad då jag för en gångs skull var lite sent ute. Tog till slut bara & bar honom. Fortfarande hysterisk så han slängde sig hit & dit & jag fick mig en snyting. Samma visa när vi kom in. Helt vansinnig. Ingenting ville han oavsett hur mycket jag & hans dagisfröken lirkade & lockade. Och jag började känna mig riktigt jäkla hemsk som bara skulle gå men jag var ju så illa tvungen. Så med dårligt samvete, hormoner & gråten i halsen var jag bara tvungen att gå. Så fort jag stängt dörren så sprutade tårarna. Jag kände mig så hemsk & allt jag ville var att vända om, hämta honom & åka hem. Grät ända till jobbet. Och där kom jag in rödgråten runt ögonen, men tänkte skit samma. Dom flesta vet hur det är att vara gravid & att man då kan ha lite hormoner. Skickade sms för att gnälla till gubben & få lite stöd. Ja ni vet hur karar kan vara så kan väl säga att han tog det med lätthet & tyckte nog jag var löjlig. Skulle precis skicka ett sms till dagisfröken när det pep till i min telefon. Det var hon som skrev att han nu kommit & velat hänga upp nappen & kudden och att han åter var glad. Tackade henne jättemycket för att hon hört av sig om detta & resten av dagen gick som en lek. Var underbart att hämta hem honom när dagen var slut. Och igår var jag ledig, fast fick höra i torsdags att vi har övertid till veckan vilket för min del innebär ingen ledig fredag eller jobba några timmar över.. Och efter att igår ha funderat fram & tillbaka, pratat med Mariann under våran mysstund ute på mat kom jag fram till att va fan. Kunde lika gärna jobba lördag förmiddag, få extrapengar pluss fredagen ledig. Kunde inte vara bättre. Sagt & gjort. Gick upp strax före fem idag & jobbade 06-11. Gick faktiskt väldigt fort & var väldigt skönt att komma hem & ha det gjort.

 Och förut var vi alltså ute med klubben. Bowlade & hade skoj & sedan åt vi på arams innan jag for hem med fisen. Riktigt trevlig dag allt som allt. 

 Och i morgon ska jag baka bröd innan vi ska på barnkalas till Emma, Isaks tjej    bästa kompis eller vad man kan kalla det. Här hemma pratar han mycket på henne & det är Emmas namn som kommer upp så fort jag säger att vi ska åka på dagis. Dom har varit mycket tillsammans sen dag 1. Spädbarnsgrupp, babysim & nu dagis.    Hoppas bara det håller i sig. 


 Vet jag har lovat kort & annat & ja det kommer snart. Måste bara få mer egentid vid datorn & just nu är jag väldigt trött.. Inte van att gå upp så tidigt & tempot har varit full rulle sedan dess. Så ska nog snart lägga mig inne hos Isak & sussa kudde    Har haft en period nu som jag varit extremt trött. Var hos barnmorskan i torsdags & mina värden var på gränsen men godkända. Hon tyckte också jag snart borde ta av mig ringarna eftersom jag är lite svullen i händerna. Inget jag gärna gör.. Blir ju så naken. Har börjat ta av dom på nätterna & den på högerhanden använder jag bara vid speciella tillfällen eftersom den känns väldigt trång till tider. Så då vet ni om ni en dag ser mig helt & hållet utan ringar    har då inget med mig & maken att göra    Annars mådde bebis bara bra. Hjärtat slog så fint så & den växer ungefär likt som Isak gjorde.    roligt att jämföra dom.


 Nej det var allt just nu. Lite andningspaus & sen sängen

Skapa flashcards