My heart My life

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Linda - 4 oktober 2012 16:53

Jag är fysiskt & psykiskt utmattad... Totalt skrot.. Tröttheten från början av graviditeten har återvänt... Och så är jag så trött på att inte få förståelse... Nånstans... Alla vet inte hur det är att vara gravid & den här graviditeten känns tyngre. Kan bero på att man har en två-åring i full aktivitet som gärna vill ha uppmärksamhet dygnet runt, och på jobbet är det heller inte alla som förstår... Men efter lite krångel så fick jag till slut min vilja igenom helt & hållet. Ledigt fredagar. Är ju bara två fredagar kvar nu. I morgon & nästa vecka. Totalt 7 arbetsdagar för min del.. Ska bli så skönt. Få tid för mig. Bara mig. Få klarhet i alla tankar & funderingar.... Varför ska det vara så svårt....? Att vissa inte ska förstå... Hur tungt det kan vara? Att det faktiskt finns sätt som andra kan göra för att underlätta för mig... Har god lust att dra täcket över huvudet & gråta... Är så lett... Och det finns så mycket jag skulle behöva få lätta på.. Få lätta hjärtat & lite av mina tankar...Kan inte göra det här, vissa kan jag inte prata med & vissa upptagna på sitt håll... Så får bara bita ihop & hålla saker & ting för mig själv... Brukar gå tills det brister... 

 Och en annan tanke... Varför är det så svårt att tala om för nån vad man känner?... Ibland behöver man höra vissa saker eller hur? Inte låta saker bli en vana. Fast människan är ett vanedjur. Så enkelt är det... Gud känner mig som vädret just nu.. Tung, mörk & grå..trist... Skulle behöva ett gott skratt... En stund utan tankar.. Bara vara... 

Skapa flashcards