My heart My life

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Linda - 7 oktober 2012 06:14

Ute är det stjärnklart & frosten har lagt sig. Det är ju så underbart    Hösten är så otroligt fin. Alla färger, frosten, den klara luften. Jag är verkligen en höst människa. Få tända ljus inne. Ja och det går faktiskt utan att sonen är där & pillar    Så vad gör jag så tidigt uppe kan man undra? Jag & sonen lade oss tidigt igår & jag somnade ganska omgående    Och dom sista timmarna var det en i magen som lekte boxning i magen. Ibland känns det som om man blir gul & blå invändigt & ärligt talat gör det ganska ont när den försöker göra kullerbyttor. Minns inte alls att det gjorde så ont med Isak. Han var väldigt lugn i förhållande till sitt syskon. Och i alla fall förutom bebben så skulle Isak ligga tätt tätt på mamma & är trångt nog ändå kan man säga med en stor fet mage i vägen    Så när han somnat om så smög jag ut. Måste börja försöka få honom att åtminstone somna i sin egen säng igen... Annars blir det lite små jobbigt när bebben kommer. Smög i alla fall upp & nu fick jag en chans till "mig" tid. Annars har helgen varit bra. Städade om fredagen & var ute i många timmar med lillfisen efter det. Har varit så underbart väder! Sol & fint. Så får passa på nu när regnet gett vika för en stund. Blir nog samma idag. Bara små röja lite inne innan vi går ut. Tänkte också försöka städa bilen. Blää den är inte alls fräsch. Inte städat den på en stund & med en liten fis som ska in & ur blir det en del grus & sedan har jag inte tagit den sen nån vecka före Ullared. 

 Ska också rensa lite ute. Dels plantera Isaks blomma i bädden för att se om den kommer nästa år (om bara grannens ...pip... katt kunde låta bli att använda den som låda   ) och sen ta bort ute möblerna på framsidan. Tog altanen i fredags & fick lagt in dynorna. Så får bli framsidan idag. 

 Annars då.. Jo har 7 arbetsdagar kvar... Fyra den kommande veckan & tre veckan därpå- Känns lite konstigt & samtidigt gott. Börjar bli sliten nu.. Svårt att böja sig & allmänt tungt. Är rädd jag kommer gå på väggarna stundvis men    har en del projekt som jag ska försöka göra så fort jag är ledig & en av dom är att röja i skåp & garderober. Och förråden måste jag nog ta också. Har satt maken & bonussonen på projekt nästa helg. Städa undan allt som inte längre blir använt/lekt med längre. Tänkte försöka ge bort en del till typ välgörenhet men var finns det i närheten? Visst Isak kan säkert ta över en del men inte så mycket för dels tycker jag han har nog nu & sen är det ju snart jul & då kommer det garanterat mer leksaker    och hans rum är inte så stort & mindre blir det när han måste dela det med den nya bebben. Men men... 


 Och själv mår jag si sådär.... Inte så mycket bättre sen föregående inlägg utan har legat på den nivån... Men men... blir nog bra. 

Ovido - Quiz & Flashcards