My heart My life

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Linda - 11 oktober 2012 17:37

Jag är så less.... på allt... städning och alla jävla måsten... Less på att vara tjock & inte kunna göra vad jag vill... Less på att detta blivit en jävla gnäll blogg vilket inte alls har varit meningen... Men var ska jag annars gnälla?... Försöka se det positiva i allt... Glädjas i stället för att vara ledsen eller dyl... Ja tänk om jag kunde tänka så i stället... Jag är inte av den typen människa.. Att kunna se det positiva... Jag har blivit så sårad gång på gång varje gång jag sett det positiva förr i tiden... Och det har ju satt sina spår eftersom jag har svårt för det nu. Säger inte att jag inte har nåt att glädjas över. Det har jag ju självklart. Min son    Han är mitt allt. Men tyvärr går det också utöver honom när jag mår som jag gör. Tålamod vad är det? Och speciellt när jag har en sådan här dag då allt bara är skit... Och den där känslan att ha ångest över vissa saker.. Att jag ångrar vissa saker vissa stunder... Varför var jag inte nöjd med hur det var?.... Varför si, varför så...? Alla dessa varför.... Varför gjorde jag si... varför så in i h-vete snäll? Jag vet jag har satt mig i min egen sits. Bäddat det så... Som man bäddar får man ligga osv.... Och inte alltid man kan göra nåt åt allt man skulle vilja... Man kan heller inte vrida klockan tillbaka... Och det är väl bra på ett vis fastän man ibland undrar hur livet hade sett ut om man valt en annan väg.. Det lär jag aldrig få veta. Nu är det som det är.. Jag är den jag är.. Life goes on... 

 Och trist känner jag mig också.. Har bara tre dagar att jobba nästa vecka... Sen är det slut.. Finito... Tills typ 2014 om allt går som det ska.. Jag trivs så bra med jobbet & mina närmaste arbetskollegor... Så blir jätte trist att lämna den platsen, samtidigt som det ska bli skönt eftersom orken har sinat kraftigt dom senaste dagarna & magen har blivit som en stor badboll & oftast i vägen.... Blir nog bra ensamt att gå hemma... Fisen ska ju vara på dagis & känner typ ingen annan som ska gå hemma heller.... Men som sagt mina projekt ska jag försöka ta tag i... Blir nog så bra så....mmmmmm 

Ovido - Quiz & Flashcards