My heart My life

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Linda - 8 november 2012 09:04

Då var snart denna vecka till sin ända & helgen i antogande. Veckan har faktiskt gått relativt fort måste jag nog påstå. I måndags var mina planer att verkligen röja på övervåningen. Fy det är ju så dammigt & äckligt däruppe. Orsaken är att jag kanske tar ett ryck där en gång i halvåret. Anser att det inte är mitt jobb då jag aldrig är däruppe. I alla fall gick jag upp med hinken & trasan, tittade runt lite & kände bara, neeej vet ni vad & gick ner igen haha. Slutade med att förmiddagen gick åt att baka lussebullar    tidigt jag vet, men jag känner att jag måste vara ute i tid. Dom blev i alla fall riktigt bra & nu ligger dom i frysen. Tisdagen gick också åt i kökstjänst. Då gjorde jag älgköttkaker (som vi kallar det i norge) & sedan farsekakor. Med en ny vrid som jag inte gjort förut & jisses vad bra dom båda blev. Knallgott    men hela köket stank & blev fullt i fett efter att ha stekt i ett par timmar. Så tog golvmoppen & drog över golven. På kvällen fick vi besök av securitas & pratade larm. Vilket slutade med att vi beställde ett & fick tid för installation. Så när jag kom hem från lämning av fisen på dagis så fick jag det där sparket i arslet & tog tag i övervåningen eftersom dom ska dit upp & sätta upp nån grej. Fick åter igen rensat i en hel del skit. Verkligen röjt en gång för alla. Bytte tom gardiner däruppe. Blev ingen dammtorkning eftersom jag tänkte vänta tills nya sängarna kommit & vi fått allt på plats. Då ska det julstädas uppe. Tänkte ta köket & vardagsrummet & hallen till veckan. Nu vill jag bli klar! Ska också ta fönstren en omgång.. Fast det regnar ju förbanne mig hela tiden känns det som.. Och regnar det inte är det lite för kallt att ta dom på utsidan. Får se vad veckan erbjuder som kommer.. 

 Idag har jag ingen bra dag... Känner mig så jäkla ensam... Börjar bli trött på det mesta.. Att gå här ensam hela dagen... All städning jag drar på mig.. Fast har jag inget att göra mår jag ännu sämre. Idag ska jag i alla fall till barnmorskan. Tänkte höra med henne om hon kan känna hur bebben ligger, vad hon tror om könet & eventuellt om hon tror den kan komma tidigare. Ååå vad jag hoppas på det... Börjar tröttna på denna enorma mage... Knappt ha kläder som passar & framför allt att när det är kallt ute att jag inte får igen vinterjackan.... Fel tid att gå gravid... Ut med dig lilla vänn.. Du ska få en månad till, maks. Sen ska jag göra allt jag kan för att du ska komma   

 Efter barnmorskebesök ska jag handla lite inför bak. Ska göra pepparkaksdeg, så jag & Isak kan baka det i morgon & så ska jag göra makens favoritkakor tänkte jag. Efter det blir det nog inte så mycket mera. Men det räcker väl?   

 Annars händer inte sådär supermycket framöver. Nästa fredag ska jag till Karlstad & se på bio med syster & hennes pojkvän. Snacka om tredje hjulet haha    och har talat om för dom att jag ska sitta i mitten hihi eller hur? Vi ska se nyaste twilight. Längtar!!!! 

 Och veckan därpå så ska jag äntligen unna mig själv nåt, fixa mitt skatbo till hår! Färgning, klipp & nån slinga.. Längtar till det också!! Och på fredag samma vecka ska vi på julbord med ett kompispar.. Mumma, bara att hoppas att man orkar äta, massor!!!   

 Så, så ser det ut.. Försöker som sagt ha händerna fulla, så jag slipper tänka så mycket. Har tom bäddat vaggan & börjat packa förlossningsväskan. En liten att ta med under förlossning & en stor att ha på patienthotellet (om vi nu stannar) Har varit igenom det en gång nu så har lärt mig lite vad som ska med osv. Och för att inte prata om kameran! Den ska ligga i den lilla väskan & ska användas   

 Nej måste fixa mig lite nu. Måste strax åka. Ha en fin dag

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards