My heart My life

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Linda - 19 november 2012 12:42

Jag är en sådan person som drömmer om att leva "film" världen. Att det man ser i en film eller i en bok kan hända i verkligheten. Ni vet en sådan där pirrig lycklig glad film. Som en musikal. Älskar musikaler. Där dom bryter ut i sång & dans. Där man dansar på moln. Och allt är toppen. Jag är en romantiker. Det behöver inte så mycket till för att mitt hjärta ska hoppa till lite extra. En komplimang, oväntad kram eller dylikt. Just på det området är jag & maken väldigt olika. Han menar att ha fixat nåt på min bil eller tvättat den eller sånt, köpt nåt till den osv ska räcka för att antyda vad han känner & tänker. Eller att komplimang är:.Jo du duger Haha jodå efter 6 år vet jag det & han är där i vått & torrt min älskade man   men ändå saknar jag det där med spontana romantiska gester. En liten blomma, eller bara en kram. Men jag har gjort mitt val & självklart älskar jag honom av hela mitt hjärta. Oavsett sina brister. För det har vi ju alla. Även jag    Får nog erkänna att mina brister är fler än hans. Hihi fast jag är ju kvinna också. Vi är ett eget litet släkte. Och så är det konstigt det där hur man ser framför sig en sak & så gör man något åt det. Jag ser då en viss utgång hur det ska bli osv & helt plötsligt blir det inte alls så som man tänkt sig. Konstigt det där men just sånt man får ta fastän man där & då blir lite smått besviken. Men man lär sig medan man lever    Annars är jag numera trött & sliten. Helt enkelt trött på att vara "tjock". Känner mig redo nu. Dags att komma ut bebbe!! Hehe nej får väl vänta ett par veckor till. Nu är all julstädning klar!! Övervåningen tog jag förut. Ljög lite där. Har kvar att putsa fönster på utsidan & byta gardiner i kök & fisens rum. Och när jag ändå är igång med det börjar jag nog plocka fram adventsstakar & stjärnor. Lika bra    Det får bli morgondagens projekt. Resten av denna dag ska jag ägna åt vila. Har ont i ryggen & dessutom har jag fått ont i ena höften också. Så jätteskönt när man ska försöka sova... Eller inte... Kan bero på att den mesta tyngden är på den sidan jag har ont & att jag oftast sover på den sidan fastän jag försöker byta. Jaa vilket världsligt problem   

 Jaja blev ett litet inlägg i alla fall. Ska verkligen försöka skärpa till mig & passa på att skriva när jag ändå sitter ner nån gång under dagen. Försöka, lovar inget    

Skapa flashcards