My heart My life

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

En liten...

Av Linda - 20 november 2012 13:58

Paus... Lovade mig själv igår kväll att joo idag ska jag jammen ta det lugnt. Vila.. Fick så jävla ont igår, kanske nån typ av förvärkar... Blev lite orolig att bebben redan skulle komma.. Så fick ta mig en liten funderare på bb väskan & allt det där.. Kom på att jag inte packat ett enda dugg till Isak men då låg han & sov i sin egen säng. Ja hör & häpna. Fick nya madrasser igår så fick äntligen den stora sängen till Isak på plats. Visserligen måste man ligga med honom tills han somnar men det tog typ en halvtimme. I alla fall fick jag förbannat ont så lovade mig själv detta då jag har hållit igång varenda dag sen jag gick hem från jobbet. Gick & lade mig & vid tio ringde telefon jäveln & självklart vaknade Isak... Gick & lade mig där men varenda gång jag skulle "smyga" ut vaknade han till. Och smyga när man känner sig som en elefant är inte så lätt. Så gav upp & tog med honom in till oss igen. Natten var helt underbar!!! Ååå vad jag har sovit gott med dom nya madrasserna!!! Inte legat vaken timvis & vridit mig. Alldeles underbart!!! 

 Jodå i alla fall vaknade jag vid sju.. kände för att sova vidare men var tvungen att få upp fisen också för var fotografering på dagis idag & ville fixa hans hår osv. Lämning gick som vanligt hur bra som helst & fick för mig på hemväg att dubbelkolla när jag hade klipptid. Och tur var väl det, för jag hade för mig att det var i morgon jag hade den tiden, men nejdå, det var idag. Så blev lite små stress. Fick i alla fall klippt & tonat håret. Skit nöjd! Återstår att se om maken ser nån skillnad hihi tvivlar. Och efter jag kom hem satte jag igång med strykjärnet, strök julgardiner & satt upp stjärnor & adventsstakar. Förberett middagen idag & först nu sitter jag.... Jag är så jävla dum.. För nu har jag ont igen.. Slut i rygg & en svidande känsla som kommer då & då... Smarta mig! Men vill få allt sånt klart innan bebben kommer så är väl därför jag håller på som jag gör. Ska i alla fall packa en liten väska till Isak också sen. Kom på en grej till.. Tänk om det händer lördag kväll denna helg!!?? Hur löser jag det? Mamma & pappa ska på 50 års kalas, den ena systern åker till sin pojkvän, den andra är barnvakt... & den tredje på julbord... Hur fan gör vi då? Blir lite panikslagen.... Får försöka komma underfund med detta & lösa det på nåt vis.. Måste ju ha nån som kan ta Isak i värsta fall.. Och prat på panik haha idag testade jag larmet! Och inte med vilje. Skulle bara hämta en grej på altan, glömde totalt bort larmet & så fort jag öppnat dörren tjöt det så utav helvete. Full i panik sprang jag till larmdosan, tryckte fel. Hemtelefonen ringde som låg på sovrummet. Fick tag i den & det var securitas. Efter massa tjutande i hela huset blev det tyst efter att ha pratat med dom. Imponerad för tog inte ens en minut innan dom ringde upp.   Hehe jodå blev ett brutalt uppvaknande. Men men.. Nej nu har jag inte tid att skriva mer. Ska innom affären innan fisen ska hämtas. Ha en fin (grå) eftermiddag/kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards