My heart My life

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Linda - 1 december 2012 07:17

Får se hur länge jag får sitta framför datorn i lugn & ro    Isak springer runt mig & jag brukar aldrig få sitta ifred men maken kan utan problem sitta vid sin. Konstigt det där   I alla fall är det en stund sedan jag skrev. Var en sväng på jobbet förra torsdagen. Mestadels för att gratulera min närmaste arbetskollega som fyllde år. Och för att gnälla på min lön, vilket jag än idag väntar på svar om.. Förklarning följer längre ned. Var nog sista gången jag var där uppe innan bebben kommer. Saknar det inte så mycket om jag får erkänna. Trivs bra här hemma fastän det ibland kan bli långa dagar. I alla fall fick jag satt upp adventsstakar & stjärnor förra veckan. Tidigt jag vet    Men med tanke på min situation vill jag vara ute i god tid med allt. På fredagskvällen var det dags för julbord med min make, min bästa vän & hennes sambo. Det var rikitigt gott & mysigt, fast jag måste nog erkänna att Foxen gjorde det bättre. Inte värt den prisen tycker jag... Var liksom inget wow... Vi avslutade kvällen relativt tidigt. Var hemma strax före 22. Och glad var jag för det för mådde illa.. Säker på att det berodde på att jag ätit rent för mycket. Fick så vitt lagt huvudet på kudden innan det var upp & tömma sig.. Jodå det var den maten.. Tyvärr fortsatte det natten ut så var nog tyvärr inte att man var övermätt det berodde på. Sista gången jag gjorde toa besök var vid 6 på morgonen & sova var bara att glömma... Fy & usch vad jag hatar magsjukan. Okej om det bara kommer en väg men... sånn tur hade inte jag. Lördagen var jag totalt skrot. Trött & sliten. Var glad att Isak var hemma hos sin mormor då & vi hämtade honom inte förrän på eftermiddagen. Om söndagen var det makens tur att ligga. Inte i magsjuka tack & lov men feber & allmänt sliten. Så han stannade hemma både måndag & tisdag. Blev lite ovant för mig som då är van vid att ha dom dagarna för mig själv men fick gjort det jag skulle. Plockade tom fram tomtar & dyl. Hihi jag vet, jag vet. Gud så tidigt, men ack så skönt att ha det där klart. Fick tom gjort krumkaker. Fast det var inte detsamma utan mamma & familjen.... Vi brukar göra sådant ihop men inte i år.. I alla fall började jag krångla ang min lön i måndags. Jobbade två dagar dvs ca 12 timmar denna löneperiod. Vet ni vad jag fick ut? 148 kr!!??! Fy nästan som att jobba gratis. Ringde lönekontoret som sa att pga månadslön blir det så, min chef ringde jag som jo sa att han skulle kolla upp detta & ringa mig på onsdag men att pga månadslön såg detta rätt ut. Ringde också facket som ville ha dessa formler som dom räknar ut det med. Så på tisdag ringde jag åter lönekontoret & hon skickade mail. Det roliga (eller inte) är att om dom lagt in "rätt" kod på mig hade det blivit mer i lön skrev hon. Blev så in i bomben förbannad. Skickade vidare den mailen till mina chefer.. Och skrev med att det får dom faktiskt fixa eftersom jag kan få problem med försäkringskassan. Onsdagen kom & gick utan att jag hörde ett pip från chefen.. Så torsdag ringde jag åter. ÅÅ han lovade att höra av sig innan fredag kväll & att det var huvudbry men att svar skulle komma. Facket ringde mig torsdag eftermiddag & berättade vad dom kommit fram till. Samma där, med rätt kod hade det blivit rätt lön... Så igår väntade jag, och väntade.. Tror ni jag hörde nåt? Inte ett jävla ord. Så på måndag ska jag åter ringa & höra om han inte brukar göra vad han säger... Blir så arg... Man förväntar sig en tusing i lön & får 150 kr...... före jul så här.. För 12 timmar typ.... Jo jag tackar.. gratisarbete.. grrr... 

 Nog om det.. Idag händer inte så mycket. Det är vitt & fint ute. Riktigt mysigt. Ska snart få på lillfisen lite kläder & sen får jag vika tvätt & fixa lite innan vi ska handla & sen ska vi vara lite ute. Sätta upp utegran bla. Tycker inte om att vara ute eftersom jag inte har kläder men får göra ett försök för Isaks skull. Gick bra igår fastän jag var som en ispinne. Jag & Isak var ute nästan en timme. Var riktigt skönt med frisk luft & han hade så kul med sin bobbycar. Får bara be om ursäkt till mina grannar. Har han fått för sig att han ska dra iväg på denna, jo då gör han det med råga & stänger öronen fullständigt. Och att komma ikapp honom med en tjock fet mage.. Inte så lätt. Tack för att ni tar hänsyn & kör försiktigt!!    och prat på mage... Jag är redo nu.. Orkar inte mera... Kom ut bebbe... snälla... Kvällarna är värst... Då är jag så trött på denna mage så uuhh... Kände aldrig så med Isak... Men nu.. ååå vad jag vill bli klar med detta nu.. Fast när natten kommer & den är lugn & man sover gott tänker man att ääh du får gärna vänta lite till    och dom senaste nätterna har varit sådär goa & lugna. Sovit nätterna i gjenom i stort sett. Så den kan vänta lite till innan det är dags för vaken nätter    nej det blev allt mycket text. Ska lägga in lite bilder så fort jag får en ny chans att sitta här. Fick ju faktiskt vara ifred nu    Fram till dess önskar jag er alla en riktigt bra dag & om jag inte skriver nåt mer en riktigt härlig 1:a advent i morgon   

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards