My heart My life

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Linda - 6 december 2012 12:26

10 dagar till BF... Jodå går att undan ändå fast hoppas bebben bestämmer sig för att komma lite före. Typ till helgen vore väl inte så dumt hehe. Tyvärr inget jag kan bestämma utan den kommer när den är redo. Var hos barnmorskan igen igår. Mina prover & blodtrycket var helt kanon. Huvudet på bebisen är fortfarande rörligt.. Man har tre punkter, rörligt, ruckbart & fixerat. Så var tvungen att fråga om förlossningen ändå kunde sätta igång fastän huvudet fortfarande är rörligt. Och jodå, det ända var att det kunde komma ut mera vatten men förutom det var det inga problem eftersom det varit så dom sista gångerna. Och hon trodde också att jag kunde ha en hel del vatten så det kan ju bli spännande. Mardrömmen vore om man typ är på affären & vattnet skulle gå. Vågar snart inte gå ut då ju hehe Isak startade inte så så hoppas inte denna gör det heller. Fick i alla fall höra att jag verkligen "glödde" som gravid. Haha hade nog bara en bra dag igår för oftast känner jag mig bara som en heffaklump   Men roligt att få komplimanger. Och hon var imponerad över min "lilla" kula. Som en stor basketboll. Härlig mage tydligen. Diggar henne som barnmorska. Helt underbar. Och hoppas vi har den turen att hon jobbar när det är dags att föda. 

 

Magen för en vecka sen. Känns som den blivit större sen dess.. Puh.. Nej lilla bebbe dags att snart visa sig. 

 Annars är det lugnt här. Händer inte alls mycket. Försöker ha det så rent som möjligt i huset för att när det väl är dags att åka in så vore det ju toppen skönt att komma hem & inte behöva tänka på det dom första dagarna. Och när jag inte städar broderar jag. Håller på med sista finishen på babytäcket. Bara lite efterstygn kvar & sen försöker jag få nån att hjälpa mig med ett bakstycke... Men det verkar inte så lätt.. Nån som kan hjälpa mig? Snälla?...

 Och äntligen efter att ha "bråkat" i över en vecka ang min lön fick jag som jag ville!!! Haha perry perry.    fast när dom blir utbetalade har jag ingen aning om. Ingen brådska egentligen. Har ju maken haha   om det skulle bli tufft men det går nog bra. Är ändå klar med dom flesta julklapparna. Fast Isak skulle behöva vinterstövlar... Inte kul med sådana fötter som han har    fick ett par av syrran & när jag först provade dom typ för en månad sen var det inga problem. Fast när jag tog med dom på dagis denna vecka hade fröknarna där stora problem. Tog med dom hem & då visade det sig att med både strumpbyxor & strumpor var det stört omöjligt att få på dom. Men med bara strumpbyxor gick det, men han ville inte gå i dom så bekvämt var det nog inte... Så får ta en tur på skoaffären en dag.. Och jag hoppas att bebben inte får samma fötter    Nej nåt mer har jag väl egentligen inte att skriva just nu. Ska sätta mig & sy lite innan jag ska hämta fisen & bara vänta & hoppas på att nåt snart händer. Lämnar er med lite bilder här nedan. Ha en bra dag!


 

Pepparkaksbak


 

Lilla gubben i lådan   


 


Min tröttfis som sällan vill sova dagslur när han är ledig från dagis & ofta händer då det att då somnar man lite varstans på eftermiddagen   

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards