My heart My life

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Julen

Av Linda - 27 december 2012 06:24

Julen har varit riktigt bra.   Riktigt mysigt måste jag säga. Lilla julafton fick vi besök av ett vännpar. Vi pratade, fikade & hade riktigt trevligt. Sedan for vi ut till mamma & pappa på gröt. En tradition vi har. Stannade väl några timmar innan vi begav oss hem. 

 På julaftons morgon (natt) var det åter igen upp vid typ halv fem. I alla fall för mig och Noah    Strax efter sju kom Isak upp. Och gissa vem som blev glad när tomten hade lämnat ett paket åt honom     

 

Tänk att man kan bli så glad.

 På förmiddagen kom svärfar. Då öppnade vi julklappar, fikade & pratade. Vid halv ett åkte han & jag & Noah tog oss en liten blund då den tidiga morgonen & brist på sömn gjorde sig påmind. Och när vi vaknade till hade jag en enorm huvudvärk vilket jag slitit med den senaste veckan & antagligen pga för lite sömn. 

 Efter att maken lämnat bonussonen till sin mamma åkte vi iväg ut till skarbol (mamma & pappa). Min första tanke var att jag ville åka hem igen för några var väl tyvärr inte på det bästa humöret. Tack & lov gick det över under middagen & det blev riktigt trevligt. Måste säga jag är imponerad över alla barnen som i stort sett inte rörde julklapparna under granen. Men så fort dessären var avklarad satte otåligheten in & då var det öppningsdags. Jag satt med Isak som rev av papper i full fart och så nöjd bara av att få riva papper. När hans var slut ville han gärna hjälpa andra att öppna hehe tror öppningen var roligast    Blev en mycket lyckad kväll för stora & små. Och själv fick jag allt jag önskade pluss lite till. Mycket nöjd. Favoriten är armbandet jag fick av maken, två hjärtberlocker på som jag ska ingravera namnen på mina älskade barn  

 Juldagen är nog den bästa dagen under julen. Julfrukosten    Julmiddag i all ära men frukosten är bäst. Maken for till Karlstad & jag & barnen till skarbol. Stannade inte jättelänge dels för att mina systrar låg där sjuka & för att jag ville hem och röja i alla julklappar. Och sova    och fick faktiskt en timme på ögat med sönerna. Och röjt.

Annars har det inte hänt så mycket. Tog med mig Isak till skarbol igår & där provåkte vi madrassen han fick. Med hans egna ord: Det är jätteroligt att åka madrass! Med sin egna speciella ton när han pratar    Ni som hört honom prata förstår vad jag menar. Han nästan sjunger ut vissa ord & har en dialekt som påminner om dalarna. Var han har det ifrån är det ingen som vet    Var i alla fall skönt att komma ut lite & idag ska jag försöka få med alla ut en tur. Får se hur det går    Ha nu en god fortsättning på resten av detta år! Lämnar er med kort på mina söner från julafton.

 


   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards