My heart My life

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Nyårsafton

Av Linda - 31 december 2012 09:44

Ja då var nyårsafton här & denna natt har varit hemsk... Haft bra nätter nu dom senaste veckorna men inatt har jag inte fått många timmar på ögat.. Jäkla förkylning som ställer till det. Isak hostade, gråt & hostade. Och när hans hosta till slut lugnade sig var Noah orolig. Gick upp & matade och stackaren var så tätt i näsan. Efter mycket orolig stund somnade vi till slut men bara för en kort stund innan det åter var dags igen... Och då stannade vi uppe och fick kanske nån timme till på ögat på soffan. Så nu är jag helt slut & vill bara sova vilket inte är så lätt just nu. 

 Och när man ändå är inne på ämnet nyårsafton... I år blir det nog inget firande.. För det första är man helt slut & känner inte alls för nåt sådant. Bara trött, grinig & gnällig... Och sedan är det första året (förutom min & makens allra första nyår ihop) som vi blir helt ensamna.. Vi har alltid haft folk här dom senaste 6 åren & helt plötsligt ska vi vara själva... Ovant & inte alls kul vilket nog är orsak till varför jag inte har lust att göra nånting utav kvällen. Och sen har man den förblånade förkylningen som tyvärr gör sitt till    trött på att vara tung i huvudet, snorig & hostandet... Och jag som brukar slippa lätt undan vad gäller förkylning... Inte denna gång... Brukar sällan/ aldrig få feber men det fick jag i fredags & sedan dess har förkylningen hållit sitt grepp i mig. Visserligen ingen feber nu men resten hänger i. Och samma sak med Isak. Han brukar också slippa undan sjukdom.. Men denna gång slapp vi alltså inte... Nej känns inte alls kul idag.. Årets sista dag... Usch vad jag gnäller, men det måste man få göra ibland eller hur?    Är ju faktiskt en stund sedan sist jag var så här gnällig   

 Nej ni som ska fira årets sista kväll får ha en riktig bra kväll, själv firar jag nog in det nya året i sängen med sönerna   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards