My heart My life

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Uppe med tuppen

Av Linda - 5 januari 2013 05:17

Eller före t o m    som vanligt. Noah sitter klarvaken i babysittern & är glad & nöjd. Nyss fått mat & snart ska han få ny blöja också. Förkylningen börjar bli bättre, fast snuvigheten & hostan hänger envist kvar på 3 av oss.. Mig, Isak & Noah. Men förutom det mår vi bra. Värst var det i torsdags med Noah. Hade inte maken varit hemma hade jag ringt ambulans. Vi var vid skötbordet & maken bytte blöja på Noah när han får problem med andningen. Allt tättnade, mun & näsa. Stackaren kippade efter luft, försökte andas ut, typ spy ut vad som nu fastnat. Det var skrämmande att se sin son på 3 1/2 vecka kämpa så. Och jag började få panik då jag tyckte det hållit på för länge.. Till slut lossnade det & han andades. Försökte få tag i läkare. Ringde först sjukvårdsupplysningen men typ 11 min väntetid. fast dom 11 minuterna blev längre så gav upp. Försökte få tag i bvc, stängt. Vårdcentralen telefontid. Fast hittade ett akut nr som jag ringde. Akutnr.. jodå.. första försöket inget svar... Då kallar jag det inte akutnr. Fick svar andra gången & läkartid. Så satt vi här i godan ro & då händer det igen    Och jag ville ringa ambulans.. Slutade med att vi ringde sjukvårdsupplysningen & efter typ 20 min i kö fick vi svar. Fick en massa frågor & till slut lämnade jag över telefon till maken, och enligt dom skulle vi ha åkt in till Karlstad men ville ändå att vi först skulle ta läkartiden, men dom var beredda i Karlstad. Så efter nåt som kändes som en evighet åkte jag & Noah på vårdcentral. Och jodå som jag misstänkte & hade sagt så andades han så fint, inget rosslande eller hostande. Sade innan jag åkte, att bara vänta. När vi kommer dit andas han så fint så. Fick rätt. Fick beskjed om att så kunde det bli ibland, att slem fastnar eller dyl. Att det oftast låter & ser värre ut än det egentligen är. Och att om det hände ännu en gång kunde vi åka in. Och tack & lov hände det inte igen utan allt rullade på och Noah lät bättre. Han har som sagt hostan kvar men förutom det är det okej med honom. Äter bättre igen också.   Så här går det den rätta vägen. 

 Igår började jag med helgstädningen. Fick gjort det mesta, så ringer syrran & undrar om hon får ta ut Isak & leka. Så hon kom & hämtade & jag var nästan helt hundra på att det skulle bli vilda protester när dom väl skulle åka iväg. Han har inte velat stanna kvar ensam hos mamma & pappa när vi varit där efter att Noah föddes. Då ska han med hem& får nästan panik. Mammig? Nej inte alls    Det är bara så konstigt, för var aldrig nåt problem före. Så blev som sagt paff när han följde med.

 Gav upp städningen lite då gubben fick hem nya högtalare som sattes upp & jag fick gardinerna jag väntat på. Slängde dom i tvätten & tog med mig Noah & Gizmo på promenad. Var helt underbart att gå med den vanliga vagnen i stället för syskonvagnen. Har beställt ståbräda till Isak & hoppas han vill använda den i stället för att sitta i vagnen. När vi alla går så är det inte mycket han sitter i vagnen utan vill gärna gå & det tycker jag bara är bra. I alla fall kom vi hem & fick hängt upp dom nya gardinerna. Inte helt som jag tänkt men blev ändå helt okej. 

 Sedan åkte jag ut i skarbol för att hämta hem Isak. Trodde jag... Efter att ha suttit där en stund somnade han.. Och väck inte den björn som sover finns ett talesätt. Kunde inte stämma bättre på Isak    Blir han väckt blir han så in i bomben grinig & arg. Så vi kom överrens om att försöka få honom att sova över. Så tog med mig Noah & åkte hem. Var nästan säker på att jag skulle få ett samtal att Isak blev hysterisk när jag bara åkt så. Men det hade han inte blivit. Så han sover där, och måste säga att det var skönt med lite större plats i sängen    Måste börja få honom att i alla fall somna i sin egen säng.. Detsamma med Noah.. 

 Nej nu ska jag ta ut Gizmo en liten sväng. Sedan är det lite små röj kvar här innan golven ska städas. Dumt att sova mera   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards