My heart My life

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

7 januari

Av Linda - 7 januari 2013 11:12

Ny dag, ny vecka & nya rutiner. Vardagsrutiner    Vardagen har nu kommit. Maken på jobb & jag är hemma med sönerna & vi har nyss kommit in från en promenad. Noah sover i vagnen för tillfället   Tänkte jag skulle ha promenerat upp till dagis för att se hur lång tid det tar med påklädning & upp dit, men blev inte till det idag. Ska pröva en annan dag i fall jag ska börja gå dit i stället för att ta bilen. I alla fall en gång om dagen. Dels för motionen & dels för att spara på bensinen. Promenader ska jag oavsett försöka gå varje dag. 

 Idag känner jag mig faktiskt riktigt utvilad. Det var lääänge sedan sist. Lade Noah i sin säng efter mat & bad vid 19 igår. Och där somnade han    Jag & Isak lade oss vid halv nio & där somnade vi i stort sett med en gång. Var helt slut efter föregående natt & det fastän jag fick mig en lur på dagen. Noah vaknade första gången vid halv tolv & då fick han mat och så somnade han om och även denna gång i sin säng. Fast efter bara ett par timmar började han gnälla. Tog då upp honom till mig & då sov han vidare till halv fyra. Tänkte med mig själv när vi gick upp då att nu är det kört & nu blir det inget mera sovande eftersom han efter matning två brukar vara klarvaken. Jodå vaken var han allt men lade honom i sin säng i alla fall. Denna gång somnade han inte om där, utan började hosta & gnälla. Lade honom hos mig & hör & häpna, vi somnade om!!!   Och jag vaknade halv sju & bägge pojkarna sov fortfarande. Ååå det var helt underbart! Gick upp & tog ut Gizmo & när jag kom in hade Noah vaknat. Men oj vad nöjd jag är över denna natt. Och att vi sov så länge. 

 Annars igår hände inte så mycket. Fick tvättat kläder, aldrig varit med om maken till tvätt... Förr tvättade jag typ 2-3 gånger i veckan & nu är det typ 4-5. Märks att man har en liten en som har en tendens att spy... Fick också städat ur bilen. Var behövligt eftersom det var en bra stund sedan sist. Och maken fick satt in klädseln jag fick av honom i julklapp. Önskade mig det pga barnen & för att spara bilen för all skit som blir. Blev riktigt nöjd & så underbart med ren bil!!! Så länge det nu varar.    Fattas bara utsidan nu. Sen blev det som sagt lite vila. På eftermiddagen tog jag med mig sönerna & hälsade på hos mamma & pappa. 

 Idag fick jag vikt tvätten & har små röjt lite innan promenaden. Tänker med mig själv varför ids man städa egentligen? Som i lördags då allt var rent & snyggt här & när söndagen kom.. ja då var det som om man inte gjort ett skit    det är inte alls kul... Och ändå håller jag på dagligen i stället för att göra nåt kul med barnen. Jag är sjuk, jag vet   

 Annars är här lugnt. Livet rullar på. Har börjat längta efter en fest nu. Redan kan tyckas men ja. En rejäl fylla. Eller bara få gå ut & dansa. Nu pratar jag "gammeldans". Tänk vad kul om jag kunde få med mig maken på detta    Ut & dansa, umgås med andra & bara ha kul. Vore roligt det. Haha skulle tro jag var 40    gammeldans. Hehe. Men jo det är kul. Blir väl nån gång i framtiden    Nu sitter Isak i babysittern & ser på tv. Hoppas han somnar snart så jag kan få ta mig en dusch i lugn & ro innan Noah vaknar. Ser i alla fall ut som om han somnar snart. 

 Nej det var allt från mig! Ha en fin dag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards