My heart My life

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

18 januari

Av Linda - 18 januari 2013 08:04

Ja då var det fredag igen & åter snart helg. Idag är det kallt ute.. Typ 15 minus.. Och det är lite synd för tycker inte jag kan ta ut barna då.. En sak med Noah som ligger nedpackad i påse & håller sig varm på det viset. Värre med Isak... Så får avvakta och se om solen dyker upp & om då temperaturen ändras. I alla fall har maken jobbat på rejält med tvättrummet denna vecka    Nu är det "bara" små fixet kvar. Överskåpen kom upp igår & på dom fattas bara dörrar på. Ååå vad jag längtar tills allt är klart! Och längtar till att få städa ordentligt. Behövs vill jag lova. Ska också få in en typ bokhylla på Isaks rum också eftersom skötbordet försvinner behöver jag ha nånstans att stoppa i leksaker för vill ha minst möjligt stående på golvet pga städning. Syrran skulle till Karlstad så hon skulle köpa med.   Hoppas bara det blir idag, för då kan allt bli klart under morgondagen & jag kan ägna söndags morgonen med att städa. Och till måndagen ska jag alltså börja få in nya rutiner. Ska försöka hinna promenera varje dag. Också försöka få till 1 lr 2 promenader med bara Gizmo under veckan. Lite "egentid". Eftersom det varit så mycket för maken denna vecka börjar jag känna av det, eftersom jag tagit båda barnen. I onsdags tog mamma Isak tills igår och det hjälpte en del. Hon ska också sno honom till lördagen fram till söndag. Dels för att han är väldigt beroende av mig & behöver komma bort lite & för att hon nästa vecka åker till sol & värme. Avundsjuk? Neeej inte alls. Å gud jo.. Hade jag haft pengar hade jag & barna hängt på   

 Annars flyter det på här. Tycker veckorna går för fort. Fortare än Isaks första tid tycker jag. Noah blir redan 6 veckor!! Och igår fick jag det första ordentliga leendet   

 Nej idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Hoppas det blir lite varmare i alla fall.. Vore skönt att komma ut lite. Städa är som sagt ingen ide' förrän allt är klart. Så idag får jag ägna dagen helt & hållet till barna, kanske tvätta lite kläder. Men förutom det blir det lugnt här. 

 Nej dags för lite frukost kanske. 

 Ha en fin dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards