My heart My life

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

21 januari

Av Linda - 21 januari 2013 07:24

Ja då var det måndag igen... ännu en helg förbi. Och gått fort som vanligt fastän jag inte alls mått så bra. Den senaste veckan har jag slitit med huvudvärk. Som om nåt trycker på pannan konstant. Och när jag böjt mig ner är det som blixtar som slår ned. Misstänker bihåleinflammation så idag blir det att ringa läkaren. Knaprar alvedon som om det vore godis   Igår kväll & inatt var det faktiskt lugnt med huvudvärken så tänkte skita i att ringa men i morse var det åter dags. Bättre att kolla upp det. 

 I fredags blev faktiskt tvättrummet så att säga klart    Är skitnöjd. Så lördagen gick åt att försöka städa undan en massa. Fast det var inte så lätt då mina två söner ville ha uppmärksamhet & gärna samtidigt    och då är det inte så lätt & man känner att man inte räcker till. Blev till slut klar med "för"städningen. Mamma hämtade Isak & han sov där tills igår. Själv tog jag tidig kväll med Noah då huvudet kändes som om det skulle sprängas i bitar    Och igår fick jag tagit den sista städningen & handlat. Och igår var det så otroligt fint ute & bara två minus. Så packade in vagnen till Noah i bilen & sen åkte vi ut till mamma. Och fick med mig mina föräldrar ut på promenad med mig, Isak & Noah. Isak fick prövat ståbrädan jag köpt & han använde den lite fastän han gick större delen av vägen. Tyvärr blåste det surt när vi till slut gick ut men ändå glad att vi fick frisk luft & att jag fick lite sällskap. Stannade där tills kvällen. 

 Annars har jag mycket i mitt huvud... Mår inte helt supert kan man säga & skulle ibland behöva ventilera mig lite... Men i stället håller jag det inne & låter det vara. Vilket inte heller är så bra. Kan inte ventilera mig här heller då det inte riktigt passar sig... Så jag låter det vara tills det går över helt enkelt. 

 Idag händer som sagt inte så mycket. Ska som sagt ringa läkaren & om jag får tid idag måste jag nog tyvärr ta med båda barna.. Vad ska jag annars göra? Mamma har haft Isak nog tycker jag den senaste tiden. Så jag får ta med dom helt enkelt. Gick jättebra att ha med Isak på BVC när jag skulle dit med Noah. Så går nog bra idag med. Värsta är nog väntrummet skulle jag tro. Vet ju aldrig hur länge man får vänta. Och så ska jag ringa & få tid till 6 veckors kontroll av mig själv efter förlossningen. Och en telefon till badhuset & höra om dom har badbyxor till Noah där. Verkar väldigt svårt att få tag i häromkring då han är så liten. Men förutom det händer nog inte så mycket. Ska försöka gå en promenad med mina pojkar i alla fall. 

 Nej det var nog allt. Lägger med före & efter bilder på tvättrummet   

         


 Lite skillnad kan man säga. Rummet känns mycket större   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards