My heart My life

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Linda - 24 januari 2013 07:51

Med några minuter till övers ska jag ägna en liten stund att berätta om min äldsta son Isak på snart 2½ år. Vilka guldkorn han kommer med    Och att små barn berättar sanningen som det sägs är inte alltid sant. Han sov hos mina föräldrar natt till söndag & vid frukostbordet där hade han sagt att " när mamma & pappa bråkar då får han ont i örat " haha och vi bråkar aldrig. Är vi oense så blir jag sur & då är vi tysta i stället tills det är över. Och igår kväll var Jonathan här & han hade besök av en kompis. Och dom var som pojkar flest, inte direkt tysta. Hade lagt Noah i sin säng & Isak står vid trappen & ropar upp: "Jonathan, tyst!" Och Jonathan kom ned & då kommer det alltså från Isaks mun: "Noah försöker sova faktiskt vet du!" haha åå vad jag skrattade. Var får han allt ifrån? Och så fort nån ska ta upp Noah om han sover talar Isak om för dom att Noah sover & vill vara ifred. Ååå min guldklimp   

 Annars idag ska fisen på dagis & jag & Noah ska nog gå på spädbarnsgruppen. Mest för att se vilka som är där & om det är nån man känner. Vet ju om vissa som fått barn andra halvåret ifjol. Ska i alla fall se hur det är. Kommer nog mest känna mig gammal för flertalet är nog yngre än mig men det är skit samma. Det enda är att jag tycker synd om Noah då vi först ska lämna Isak vid 9. Dvs på med kläder då, av med dom när vi kommer hem & om vi ska gå typ 20 min senare ta på igen. Så idag tar jag nog bilen så får han 40 min innan vi måste klä på igen. Det värsta med vinterhalvåret. Och när jag ändå är inne på ämnet dagis. Efter jul fick jag höra att Isak inte fick gå på dagis en måndag för då var skolan stängd.. Reagerade lite på detta. Vet ju i alla fall att det gäller 15 timmars barn från 3 år då dom är gratis. Och sade då detta att men gäller det två-åringar som jag betalar för? Och jo det gjorde det visst sa en fröken där. Nu närmar sig sportlovet så igår ringde jag BUN bara för att höra vad som gäller & HAHA jag hade rätt    Isak får gå på dagis oavsett när dom har ledigt från skolan eller inte. Då jag faktiskt betalar för platsen & han inte är tre år! Så detta ska jag nämna idag. Han ska ha sina 15 timmar. 


 Hur går det med min huvudvärk då? Jo käpp rätt åt helvete... Varenda jävla dag... Och igår eftermiddag hade jag så ont så jag ville grina. Så fick mamma till att komma med lite starkare tabletter.  Min underbara mamma!    Har nog blivit immun mot vanlig alvedon eftersom jag ätit 3-5 tabletter pr/dygn i snart två veckor. Lättar ju lite men försvinner inte. Känner att det molar nu också så ska stoppa i mig en tablett så jag kanske slipper det värsta. Tror inte längre det är bihålorna. Hehe igår pratade jag om hjärnblödning & ev tumör. Nej så illa är det nog inte men igår på det värsta kändes det så    Så ska ge det en chans idag & så får jag ringa vårdcentralen i morgon. Kan inte fortsätta så här med två barn. Dom ska få hitta vad som är fel på mig & skriva ut lite starkare tabletter.


Nej nu har jag inte tid med mera. Ska packa lite åt Isak, borsta hans tänder & förbereda Noah's väska innan det bär iväg.

 Ha en fin dag! 


Ovido - Quiz & Flashcards