My heart My life

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Projekt "sova i egen säng" Rond #1

Av Linda - 27 januari 2013 07:10

Igår påbörjade vi alltså detta lilla projekt. Hade förberett Isak i flera dagar & nämnde detta under dagen igår också flera gånger. Och kvällen kom. Halv åtta ca lade jag honom, läste lite för honom & sade godnatt. Självklart fick man höra: Vill inte sova, vill ha ditt & datt. Gråt gjorde han också. Satt i dörröppningen så han skulle se mig & läste en bok. Och då fick man ju också höra: Inte läsa. Jag stod på mig, pratade inte alls mycket. Talade om att det tar vi imorgon, nu är det natt. Godnatt vännen. Flera gånger om. Kände en liten stund där att jag ville ge upp. Men var konsekvent.vänlig men ändå bestämd. Uttryckte ingen oro eller tröstande. Och halleluja, efter en timme så där sov han!!!      Var så himla stolt över mig själv! Och vilken känsla! Att jag inte gav upp. Jag (!!??) stod på mig!!! 1-0 till mig!!

 Satte på babycallern fast jag nog inte borde för han kan faktiskt gå själv men ville ha den på för min egen skull. Vaknade kl ett av en som gråt skrek på mamma. Lyssnade en bra stund innan jag gick upp. Och självklart hade han ju bajsat också. Fint tänkte jag, nu kommer det aldrig gå att få honom somna om. Fick ny blöja & lade honom i sängen. Kosade lite med honom. Förklarade att nu var det natt & vi skulle sova. Samma visa: God natt min vän. Ses i morgon. Denna gång hade jag dörren bara på glänt när jag satte mig utanför. Och han gråt ju självklart, ville inte sova. Skulle sitta i soffan. Som förut var jag konsekvent. Och vet ni vad? Han somnade efter en halvtimme!!!    2-0 till mig!!! 

 Och där sov han till jag & Noah gick upp för typ snart en timme sen. Jag är så stolt. Mest av allt av honom men också mig själv. Hoppas det blir lika "enkelt" ikväll. Nu ska han lära sig somna själv, en gång för alla.


 Annars var gårdagen fantastisk! Ingen huvudvärk, i alla fall ingen kraftig! Var ju hos doktorn i fredags. Fick följa hans händer, typ kolla motoriken. Klämde lite här & där. Kom fram till att det nog var migrän (typ som taget av luften då inga prover blev tagna) så fick tabletter. Fick prövat dom under eftermiddagen då det satte igång rejält. Detta hjälpte inte! Min goa snälla granne    kom bort till mig senare under kvällen & gav mig en nässpray att prova på när det satte igång igen. Har fortfarande inte behövt den & hoppas man slipper. 

 Har inte tid att skriva mer. Barnen ska fixas till morgonen, frukost ska ätas & bilen packas inför loppis. 

 Kom & kika ni som har tid & lust.

 Ha en fin dag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards