My heart My life

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Diverse

Av Linda - 30 januari 2013 06:42

Inte alltid lätt att hitta på nån passande rubrik   Hur går det då? Läggningarna till Isak fungerar utmärkt. Har gått över all förväntan. Inga problem alls att lägga honom nu & dessutom är det slut på gråtandet    Vi har fått in denna nya vana nu. Han blir gjord i ordning till kvällen. Han säger godnatt till Noah & Rune. Jag följer med in. Läser lite, pussas & kramas innan jag sätter mig på stolen utanför med dörren på glänt. Han försöker förstås prata men då drar jag visan, "vi pratar i morgon, det är natt nu. God natt min vän" Och igår tog det knappt 10 minuter innan han sov gott. Har talat om för personalen på dagis att han inte får sova mer än en timme. Vill ha honom så trött som möjligt på kvällen & än så länge har detta fungerat. Nu skulle jag önska han kunde sova i genom hela natten utan att vakna. Förstår ändå om han gör det för köket ligger vägg i vägg med hans rum & jag är fortfarande uppe & matar Noah. Brukar vakna i samband med  detta. Men inatt gick jag in, lade över täcket på honom, sade godnatt & gick. Inte ett ljud efter det    Ska bli skönt när Noah kan sova en hel natt utan matning.  Då får vi alla sova en hel natt. Men det kommer väl frampå   

 Nästa vecka är det dags för efterkontroll efter förlossningen. Ska då försöka få till att jag kan få p-spruta. Fast är rädd jag får höra att jag är för " fet " för det. Jag är inte fet, har grov benstomme & klart jag har lite extra vikt. Det som är med mig är att jag är "grov" över det hela. Ligger jämnt över hela min kropp. Magen är lite extra fladdrig men det är väl ändå inte så konstigt? Men ni som sett mig vet vad jag menar. Och på sådana som mig kan man inte använda detta sk BMI. Barnmorskan räknade ut detta i början av graviditeten & då låg jag på fetma... ÖÖhh? Jag kallar mig som sagt inte fet & dom allra flesta håller nog med. Och mitt blodtryck har alltid varit bra så då ser jag inte riktigt problemet. Men det får jag väl veta nästa vecka. Fördelen med p-spruta är att man slipper det måntliga, samma med att vara gravid & amma. Så i 7 veckor klarade jag mig utan skiten... Eftersom jag tyvärr inte ammar. Men men... så är det att vara tjej.

 Jag vill förnya min garderob!! Så jag kan känna mig snygg & fräsch. Skulle också vilja börja sola. Men finns inga pengar tyvärr. Nackdelen med mamma ledigt    Man vill spara på sina dagar & plockar då ut minst möjligt vilket innebär minimum med pengar. Tur jag har maken säger jag bara    Och oavsett får det vänta. Ska skärpa till mig till veckan & koncentrera mig på att gå ner lite & att göra nåt åt mina fladdriga armar & mage. Äta bättre, dvs regelbundet & att få i mig frukost & mycket grönt & frukt. Så resten av veckan ska jag inte bry mig så mycket om det. Ny start till veckan & få in det som rutiner. 

 I går var vi på babysim. Inget bajsande igår haha    så vi var med hela lektionen. Tyvärr är Noah inte helt stabil i nacken än så kan inte vara med på allt, men viktigaste är att vi är där & att han tycker det är skönt. 

 Nej snart dags att få på barnen kläder & fixa mig själv lite innan det är dags för Isak att gå på dagis. Och jag & Noah ska bort på kaffebesök. 

 Ha en trevlig dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards