My heart My life

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Linda - 7 februari 2013 06:26

Ja, puh denna vecka är verkligen fullbokad (har varit heter det kanske nu   ) Måndagen var ganska lugn. Mamma hade Isak från söndag till måndag då jag behövde ett litet avbrott från trots & bråk, då det var dagligen. Så om måndagen fick jag städat, promenerat & myst med Noah lite. Tar sällan tid till att mysa tyvärr & definitivt inte lätt när Isak är hemma för han ska också ha sitt. Och det första som hände när jag hämtade honom var förstås gnäll & trots. Men då hade jag i alla fall tålamodet på topp   

 I tisdags var det åter babysim. Är hur mysigt som helst. Tyvärr är vi så många så duscharna räcker inte till alla efteråt utan då måste man gå snabbt upp ur bassängen för att slippa vänta. Tycker personligen att vi med dom minsta ändå borde vara först pga att dom har svårare att hålla värmen. Måste ändå säga att vi är en mysig grupp & roligt då vi är flera som hade babysim samtidigt sist gång. (med Isak) Och när jag kom hem blev det att ringa prästen & fixa lite inför dop. Men fastän jag fått ett datum så har jag beslutsångest & funderar på att ta det på en söndag bara för att jag ska kunna hyra församlingshemmet då det blir enklast så & för att jag ska kunna döpa tidigare än denna sk "doplördagen". Ska sätta mig ner & kolla igenom datum med familjen ännu en gång då det verkar som alla har nåt nån helg   

 Och om onsdagen, enligt min bok hade vi tid på BVC. Tyckte allt det var konstigt att vi fått tid den dagen då jag hade för mig att dom inte hade öppet då. Jodå, hade ju rätt. Dom var inte där & Noah stod inte ens uppskriven på nån tid. Detta för att dom haft problem med datorn. Så det var bara att åka hem igen. Då blev det åter en promenad & sedan lite röjning här hemma. Så får prata med dom idag om ny tid då det är spädbarnsgrupp.

 Och idag är det som sagt gruppen till typ tolv. Hem för typ en timme innan jag ska iväg till barnmorskan på koll & diskutera p-spruta. Då får jag väl min dom om jag är för tjock eller inte   

 Annars mår jag alldeles supert. Ändrat lite på min kost & äter mer frukt & grönt. Känner mig piggare & gladare. Har mer energi helt enkelt. I går fick jag lite ångest när jag tänkte på att jag aldrig mer kommer gå gravid & heller inte få nån ny bebis att snosa med.. Jag får njuta så gott det går nu helt enkelt men känner ju lite att tiden springer iväg. Efter förlossningen med Noah sade jag att nej fy f... aldrig mer, nu är det bra. Men ändå känner jag nog att en liten till hade jag gärna fått. Fast maken går nog inte med på det    Rätt så säker på att han inte gör det heter det väl. Så jag får helt enkelt vara nöjd & glad över det jag fått   Och det är jag förstås. 

 I går kväll träffades vi tjejer igen. Tror senaste gången var under graviditeten. Och måste säga att det var riktigt härligt att få komma ut & ha tjejprat, mys & ja bara få vara mig. Tack än en gång tjejer för en riktigt mysig kväll!!!   

 Nej som sagt är det fullt upp. Denna dag väldigt intens känner jag. Och i eftermiddag ska vi ut till mamma då jag har en son som i flera dagar sagt: "Måste klippa mig, mamma"    Var får dom allt ifrån? Så får lyssna på honom & få mamma att klippa honom. 


 Nästa vecka blir i alla fall lugn då jag inte har nåt på agendan förutom babysim. Då ska jag nog äntligen få klart babytäcket. Har inte alls mycket kvar. Bara det problemet med baksidan förstås men det får jag lösa när det är klart. 

 Nej dags att komma igång. Äta frukost & fixa barnen innan det bär iväg.

 Ha en fin dag!!!

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards