My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Ännu en vecka

Av Linda - 15 februari 2013 07:16

Har snart passerat & helgen är här. Har dock varit en omtumlande vecka med massa funderingar & tankar. Men nu är allt i stort sett som vanligt, tack & lov. Saker man trodde/ var rädd för har visat sig inte stämma alls. Alldeles underbart   Men det var några skrämmande dagar vill jag lova innan det blev konstaterat. Skulle ju egentligen ha broderat klart babytäcket men så blev det inte. Ligger så fint där i påsen så    Ska börja ägna kvällarna åt det är min tanke. Jag menar är ju ändå "barnledig" på kvällarna. Isak sover i sin egen säng & som oftast före åtta snåret. Noah strax efter, så borde ju inte vara några problem. Och inte är jag lika trött längre heller utan känner mig rätt så pigg. Stort sett sover barnen hela natten    Har nog blivit bortskämd tror jag. Kan inte minnas att Isak sov hela natten när han var två månader. Men så tror jag han var mera ett hungrigt barn än vad Noah är. Med Noah är det väldigt svårt att veta. Ena stunden äter han 150 ml ersättning & i nästa äter han inte ens upp 120. Så svårt att veta. Nej måste ändå säga att Noah är duktig. Ger honom mat vid 19-20 tiden & då sover han i stort sett till 5-6. Alldeles perfekt. 

 Denna helgen ser jag fram emot. I morgon ska jag & min "bonus" son med klubben till oslo & åka nåt som kallas korketrekkern. 

 Kolla in denna, visst ser det kul ut?    Hade gärna tagit med mig Isak men är rätt säker på att han inte orkar hela dagen & då får det kvitta. Får heller lite kvalitetstid med Jonathan    Ska bli tufft att lämna Noah en hel dag. Maken ska inte med & vad han ska göra vet jag inte, för min mamma skulle visst kidnappa barnen. Ska som sagt bli skitkul & hoppas det inte är alltför mycket folk där. Man blir ju som barn på nytt   

 Och en grej som irriterade mig... Tänker inte skriva exakt vad det handlar om, men jag blir så fruktansvärt arg & irriterad. Av folk som inte passar sin egen sak & speciellt dom som "kastar sten i glashus"!!! För fan, tänk efter innan ni öppnar det stora hålet... Grrr... Tänk på vad ni egentligen säger... 


Nej det var nog allt jag hade på hjärtat just nu    Idag ska jag vara ute med barnen. Isak vill åka pulka & Noah får sova ute i sin vagn    Och min syster skulle komma & vara med    tror jag  i alla fall. Nej dags att ta morgonfixet på mig & barnen nu. Är nog ett par blöjor som börjar bli fulla. Hehe bleieskiftarbeider, det är mig det   


Haha knallbra!!! 


 Ha en fin dag!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards