My heart My life

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Linda - 12 mars 2013 06:09

Har varit vaken sen 03.30 Isak har sovit oroligt i stort sett hela natten, men halv fyra började han masa att han skulle upp.. Fick till slut lugnat honom & han somnade om.. Då började självklart Noah.. Och efter tionde försöket med napp & smekningar gav jag upp vid halv fem & gick upp med honom och gav honom mat. Man har varit bortskämd dom senaste veckorna då Noah sovit till mellan halv sju & halv åtta på morgonen utan mat.. Men svaret ligger nog i det att han i stort sett sov hela eftermiddagen igår. Somnade typ halv ett igår, vaknade halv fyra, fick mat & somnade om. Lyckades bara hålla honom vaken i typ en timme innan han blev gnällig & ville sova mera. Tror nog inte han var helt i form. 

 Annars är det väl okej. Börjat inse att man nog inte kan fixa allt man vill.. På gott & ont... Men det är livets gång.. Men jag ska inte klaga, jag vet. Det finns dom som har det mycket värre än mig. Ibland inser jag att jag nog faktiskt kan vara lite egoistisk ibland. Men det får man väl ändå vara? Brukar alltid annars sätta alla före. Och man måste ju faktiskt tänka på sig själv också? I alla fall om man inte ska gå under helt   

 Idag är det babysim på mig & Noah. Första gången på kurs 2. Ser fram emot detta. Sist dök han för första gången & det gick hur bra som helst    Är mycket lugnare i vattnet än vad Isak var. Han gråt igenom kurs ett & större delen av tvåan. Men åå vad jag är glad jag är idag att jag stod ut. Han är inte rädd för vattnet & tycker det är kul. Visst lite skeptisk till att börja med men sen är det svårt att få upp honom    Har planer på att ta med honom till badhuset nästa helg. Försöka bada med honom 1 gång i månaden var tanken. 

 Isak ligger i soffan nu. Hoppas han kan somna så han orkar med dagis. Noah har somnat. Och själv borde jag packa badväskan för när dom vaknar får jag fullt upp. 

 Borde försöka sova efter babysimmet, men då är det väl så mycket annat jag hellre borde göra.... 

 Och varför har det blivit så kallt igen?? Det var ju så underbart med några få minus nattetid & pluss på dagen.. Nu är det massa minus på natten.. Och tar lite tid innan solen lyckas värma upp så det kommer över noll. För tack & lov värmer solen. Och är glad att solen visar sig dagligen. Underbart. Man vet man går mot ljusare tider & det märks för varje dag som går.

 Nej får greja lite nu.


 Ha en fin dag!

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards