My heart My life

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Linda - 16 april 2013 13:15

Ser jag ljuset    Livet känns lättare. Efter mycket knotande & rotande & telefonsamtal hit & dit. Då till slut fick jag ett positivt svar. Med hjälp av min goda väns med luskande fick jag höra att nån som bodde över nån skulle sälja sin lägenhet & nog kanske kunde vara intresserad att hyra ut. Efter att i stort sett försökt fått tag i denne i flera timmar igår fick jag äntligen svar. Jo visst han kunde gärna tänka sig hyra ut. Och när han frågade hur länge jag kunde tänka mig sade jag typ 6 månader. Inte mer? Jo absolut, bor där så länge jag får. Så till helgen ska vi mötas & prata. Nu hoppas jag bara på att denne inte ska ha rent för mycket i hyra. Har en absolut högsta sum. Och förhoppningsvis eftersom den ändå stått så att säga tom i två år hoppas jag att turen äntligen är på min sida & att denne inte tar för mycket i hyra. Måste ju vara bättre att få in nåt i stället för inget? Ropar inte riktigt hej än förrän allt är diskuterat & klart.    Det roliga är också att när han frågade när jag kunde flytta in sade jag i stort sett med en gång & då kunde han som sagt inte träffa mig förrän till helgen. Så om allt går i ordning & kontrakt & så blir fixat kanske jag redan kan flytta in nästa helg    Fick komma in & titta på lägenheten under när jag luskade runt & skulle ha tag i telefonnumret. Underbart fin lägenhet. Ljus & öppen & fantastisk utsikt. Ååå snälla låt det gå min väg!!! 


 Och igår när jag lade mig för att sova tittade jag en stund på barnen. Gud vilka fina barn man har. Vad mycket man har att vara tacksam över    fastän man inte lever det bästa livet just nu så kan det bara bli bättre. Är också tacksam för alla vänner, nya som gamla. Mina föräldrar som har ställt uppsom dom gjort    Tack till er alla. Nu håller vi fingrar & tår att allt går min väg & jag & barnen får ett eget hem!! 


Låt mig äntligen få denna ljuspunkt i livet

Ovido - Quiz & Flashcards