My heart My life

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Linda - 9 maj 2013 20:44

Är några dagar sedan sist.. Fullt upp med mina små troll    och när jag har egentid typ när barnens pappa har dom så är jag oftast i städartagen.. Mani? Jo lite. Rent & snyggt ska det vara    hur lätt det nu är med den äldste busen. Städat tills han är igång, men så är det. Grann barnet har börjat dyka upp här.. Hmm på gott & ont.. Så idag smet jag & barna till min mamma. Passade på att ta med mig datorn så jag fick lastat ner lite filmer då jag inte har typ några kanaler.. Inte ens trean & femman    Och har bara ett mobilt bredband & har redan använt kvoten så det är hur segt som helst för tillfället. Ska jag lasta ner filmer får jag nog åka till mamma framöver. Men blir bättre bara jag får kortet från boxer som jag beställt.. Hoppas verkligen det kommer i morgon men tvivlar på det. 

 Och annars mår jag si sådär.. Ensamheten är ibland väldigt stor & gruvar mig väldigt inför helgen då dom ska till sin pappa    Det tror jag blir tufft... Första helgen totalt ensam... Men hoppas den går fort..


Annars ter sig vissa saker mycket märkliga... Går inte in mer på det men funderar lite på detta med rykten.. Oftast ligger det något bakom...eller? Men nej ska inte tänka på det. Ska se framåt. Skulle önska jag ibland bara kunde häva ur mig men tyvärr det skulle inte fungera.. 


 Nej annars är det lugnt på området. Grannen under har t o m pratat med mig... Som normalt alltså eftersom hennes dotter kom upp & började om igen med detta igen att hennes mamma inte fick sova på natten. Sade till henne lugnt att vi sover ju om natten & att hennes mamma själv kunde prata med mig om det var nåt & självklart ropade denne på sin mamma.. Men hon fick sagt sitt & jag mitt & nu tror jag nog det är lugnt. Tyvärr är det ganska ljudliga lägenheter så har full förståelse & sen hoppas jag hon har det vad gäller mina barn & att dom inte sover halva dagen. Man kan alltid hoppas & att hon snart vänjer sig vid oss & ljuden. Men hon är allt lite knepig (och förlåt för detta) men det verkar hennes dotter också vara.. Lite små fräck enligt mig då jag hade henne här några timmar igår... Och samtidigt förstår jag henne att hon är glad att det är flera barn här nu fastän nog Isak är lite liten för henne. När hon var här satt hon naglad framför tvn medans Isak försökte få henne att leka.


 Nej blir nog bra till slut. Hälsade på en annan granne förut & denne kom & handhälsade. Imponerad måste jag säga. Pratade en liten stund. Tur vi är fler som är yngre här. Merparten är ja typ 55+.  Var väldigt trevlig tyckte jag. Kanske nån man kan få bättre kontakt med? Återstår att se.


 Nej passa på att gå ut med Gizmo nu när dom små sover & Isak i egen säng. Inte så ofta det skjer. Läggning har blivit ett stooort problem. Men ger det några veckor till & bråkar inte så mycket. Han får helt enkelt lägga sig när han är trött. Allt är fortfarande nytt så låter just det vara.


 Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Skapa flashcards