My heart My life

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Linda - 13 maj 2013 20:59

Jo denna helgen har inte varit så lugn som jag trodde på vissa avseenden. I alla fall börjar jag med nåt positivt. I fredags kväll tog jag & Mariann en glass på mc donald. När hon körde hem mig & jag började gå mot lägenheten kom en gammal dam samtidigt med mig, alltså min granne snett under. Hon presenterade sig & pratade lite allmänt. Hoppades att vi trivdes och berättade att hon var 73 år gammal från polen. Och sen du gulliga människa berättade hon att hon tänkte när hon sett mig gå upp trappen med påsar, hund & två barn. "Stackars människa"    Ååå vilken go gullig människa. Hon sade också att om jag nånsin behövde hjälp, bär hjälp eller vad som helst var det bara att knacka på. Som hon själv sade hon var 73 år & visserligen inte så stark men nåt kunde hon hjälpa till med. Åå jag blev så glad & min första tanke var ååå en go mormor typ. Underbar människa. Det finns faktisk sådana här också   

Lördagen var väldigt lugn förutom städning & promenad umgicks jag mestadels med syrran & mamma. Kvällen var jättetuff psykiskt men gick bra. I söndags kom barnen hem. Tidigare än planerat men hann med promenad & handling. Men sen ska ni nu få höra, igår kväll vid typ åtta slet jag lite med att få Isak att lägga sig i lugn & ro då han var snäppet övertrött. Fått precis lagt honom & sagt god natt & då bankar det nedifrån. Tänkte inte så mycket på det just då eftersom min tanke var typ att hon väl bestämt sig för att hänga upp en tavla eller liknande. Tyckte bara åtta på kvällen var lite konstig tid men som sagt tänkte inte mer på det. 

Jo så kom morgonen efter en något orolig natt från båda barnen. En som babblade länge om hans pappa, om var han var osv och den andra som vaknade flera gånger. I alla fall var den här morgonen inte mera annorlunda för det förutom att Noah vaknade 6..(Rullgardin ja tack) Men oss var det inte mycket väsen på utan tysta typ. Sen vaknade Isak & rutinerna igång. Vid typ kvart över åtta bankade det åter nedifrån. Jag brydde mig inte så mycket. Men matade Noah & tänkte att det var nåt konstigt. Så bad Isak springa till köket & tillbaka en gång. Sagt & gjort. Han sprang & bara nån minut efter bankade det i golvet. Jag blev så jävla förbannad. Hon bankade alltså för att ett litet barn sprang över golvet!! Hon är inte riktig. Lite stressad & förbannad fick jag klätt barnen & vi drog oss mot årjäng & tandläkaren för Isak skulle dit. På vägen dit blev jag än mer förbannad. Ska inte vi få leva normalt fastän vi bor i lägenhet? Så tänkte jag & efter ett kanonbra tandläkar besök åkte vi till mamma då jag kände att jag inte kunde vara hemma med kärringen under mig en regnig dag... Kom hem vid tre & ingen mera bankning. När jag satt hos mamma skrev jag ett mail till föreningen att jag typ tyckte hon gick lite väl långt med bankningen & att vi kände lite att vi inte kunde leva normalt så som det var nu & att jag gärna ville prata med henne. Efter bra länge fick jag svar att så kunde det inte vara & att dom skulle ha styremöte ikväll & diskutera detta med hur dom kunde göra åt denna situationen. Jag vet ju att dom är på min sida. Hon där har inte många på sin sida. Ofattbart om hon har nån vän överhuvudtaget. 

 Och strax före 18 ringde det på dörren. Det var alltså förmannen i föreningen. Hon hade känt så ont åt mina vägnar & att jag skulle ignorera henne & detta skulle dom lösa för vi skulle bara leva normalt & inte bry oss om detta. Det skulle föreningen diskutera om. Hon var så ledsen för detta. Verkar som sagt att dom flesta är på min sida & konstigt vore det väl annars. 

 Nej hon där under verkar inte vid sin fulla fem & vill ha minst möjligt med henne att göra & detsamma gäller hennes dotter. Isak har andra han kan leka med! Så nu är det hårt mot hårt. Ska leva här som normalt. Fortsätter försöka vara tysta till sju & efter det ska vi leva NORMALT. Så det så!   


 Nej det var alltför mig idag. Ska fixa lite & sen blir det kvällen. Ser ut som Isak kommer somna med mig då han inte somnat än.. Blev tyvärr sen lur fastän jag försökte hålla honom vaken. Men men. Gör inte mig så mycket egentligen   

Ha en trevlig kväll!!

Ovido - Quiz & Flashcards