My heart My life

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Linda - 17 maj 2013 08:11

Vilken natt detta varit    barnen sov igår när klockan var 20.30 typ. Men själv somnade jag nog inte förrän närmare 23. Då började Isak vid 01.30 Noah vid tre & därifrån fortsatte det. Noah var väldigt orolig. Om jag somnade om vaknade Noah på nytt & så höll det på. Vid fem gav jag upp & tog med honom in till mig. Men det hjälpte föga. Kvart i sex gav jag upp & klockan sex gick Isak upp. Känner också att jag vaknat på helt fel ben. Är så himla trött... Och tanken på hur lätt vissa har det gör mig så förbannad.. Om man ber om en pytteliten grej & inte får detta gör mig vansinnig... Går inte mer in på detta men nu är det slut på att vara snäll. Varför skulle jag? Vad får man tillbaka för att vara det? Inte ett jävla piss! Som sagt inte min dag känner jag.. Men detta ska jag komma ihåg & nu ska jag sätta hårt mot hårt. 


Annars går livet sin vana gång. När det är fint ute spenderar vi dagarna ute. Leker busar & håller på.    På grannen var det tyst igår, kan bero på att Isak var väldigt lugn, eller kanske föreningen tagit ett snack med henne, inte vet jag. Hon höll ju på fram till i förrgår med sitt bankande men sen dess har det varit lugnt. Vi måste ju få leva normalt. Kan inte binda fast Isak & hela tiden hyscha på honom. Det funkar helt enkelt inte så. 

 Och när jag är inne på Isak så måste jag få skryta. Stäng öron eller sluta läsa om ni inte vill höra "skitprat"   I tisdags kom han till mig & sade han måste bajsa & att han skulle göra detta på toa. Visst tyckte jag men var helt säker på att han bara skojade & tramsade. Men fick som han ville då han tycker toaletten är både spännande & rolig. Och gissa om jag blev förvånad. Jommen basjade han i toa!!!! Och länge satt han. Han var så stolt & likaså ja. Så nu så fort han säger han vill göra nåt på toa så får han göra det & igår kissade han också! Så jag är extremt stolt & hoppas det fortsätter. 


Idag händer nog inte så mycket. Funderar på att ta med mig barnen ut till mamma & tvätta bilen. Behövligt med ett tag både invändigt & utvändigt. Funderar också på att sälja den av div orsaker. Sen har jag en studsmatta hos barnens pappa som jag funderar på att sätta dit ut. Blir nog använd lite mera då. 


Nej nu verkar det som om Noah är hungrig.. Var på bvc igår & fick väl inga goda nyheter... Men hoppas det går i ordning & att det inte är nåt att oroa sig för fastän man ändå gör det.. Nej får gå.

'

Ha en fin dag!

Skapa flashcards