My heart My life

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Linda - 21 maj 2013 12:13

Nää hörrni. Nu får det jammen vara slut på gnällandet    Jag tar ett steg till sidan & ser framåt & låter detta passera. Lägger det bakom mig. Har i alla fall en gång för alla insett att nu är det helt över & slut & ingen väg tillbaka. Mycket tack vare underbart goda vänner   Och att det finns annat som är värt mer än tex pengar. Han gjorde ett stort misstag & det har han nog själv insett & fått höra fler än en gång. Men nu får det vara bra med detta & jag ska som sagt sluta tänka så mycket    Jag är en sådan person som behöver bli arg, bearbeta, fundera, prata & till sist kommer det en lösning. Synd bara att det ska ta sånn tid ibland & att jag ska behöva sjunka ner till totala botten. Nej dags att börja leva, njuta livet helt enkelt. Njuta av tiden med mina barn    Och vem vet den rätte finns nånstans därute. Bara frågan var haha Inte så att han kommer dyka upp på dörren precis. Tyvärr. För som småbarnsförälder, två små barn, inte mycket fritid kommer det inte bli så lätt. Så om nån vill ta med mig på date är det bara att hojta haha   skämt åsido.

 Nej detta känns som det rätta. Vill ha bra kontakt med barnens far, hjälp när det behövs & inte det kriget som varit dom här dagarna. Och som sagt det känns bra det här nu & dags att gå vidare. Vi har ett avtal oss emellan om hur saker ska gå till väga för allas skull. Vi har trots allt barn ihop   


Och jo grannen vet ni, haha jo fick överraskande besök igår    Så vi satt här & pratade. Dom kom med glass & mat till oss & hade egentligen fått Isak till att till slut lägga sig. Var glad dom kom för igår var ingen bra dag. Så han kom upp igen. Och sprang på golvet som barn gör ni vet. Eller som dom flesta vet    Och gissa om grannen fick fnatt. Hon bankade & bankade & bankade. Och klockan var typ 20.30 Min ena kompis frågade om hon fick gå ner & prata med henne. Visst tyckte jag fastän jag slutat bry mig. Hon sprang ner & verkligen bankade på dörren. Haha tror ni hon öppnade? Ånej du så tuff är hon hihi Och så satt vi här & pratade & så gick Isak på golvet & då var det igång igen. Jag bryr mig som sagt inte. Hon får hålla på. Påverkar inte mig längre. Hon bor i lägenhet & så är det. Vi springer inte runt hela natten precis så hon får hålla på tills hon tröttnat. Var likadant i morse. Bank bank. Haha & det roliga är var att från Isak på 2 1/2 kom det när hon var igång "Dom maser så fält" haha kan inte annat än skratta åt min lillfis. 

 Pratade med styrförmann nu när jag kom hem från babysim. Tog först upp det med 1 juni när det är dugnad här att jag tyvärr inte får varit med & hjälpt till så mycket då jag har barnen, men att jag ändå ville komma ut & göra ett försök. Var absolut inget tvång att vara med, men kul om vi bara kom ut. Så det ska vi göra. Funderar på att baka en kaka & ta med ut. Vi får se   

 Nämnde också detta med grannen, att det nu varit tyst ända till igår kväll. Berättade om kompisen & att hon då inte öppnat. Fick då reda på att hon inte öppnade för dom heller utan hon fick ta tag i henne när hon såg henne om det var nåt. Sade också att jag bryr mig inte om det utan hon får slå sönde sitt tak om hon vill men att jag ändå ville att dom skulle veta. Och klarade jag då att inte bry mig var det nog värre för henne. Och det tror jag med. Haha undrar hur mycket bankande det blir till lördagen då jag ska ha fest här hihi 


 Nej som sagt allt känns väldigt mycket bättre nu. En slags lättnad. Visst kommer det nog fortfarande vara tuffa dagar men blir nog inte på det viset igen.. Nej dags att kanske pröva få i sig ett knäckebröd innan fisen ska hämtas. Blir nog att man tar en promenad dit. Regnar ju inte. Och så måste jag nog innom affären. Måste bara försöka komma på vad man ska ha till middag... Förslag någon?    Ååå vad jag längtar tills jag får nya kylskåpet på plats & man kan börja planera & handla lite mera. 


Nej det var allt. Vi hörs!!!

Ovido - Quiz & Flashcards