My heart My life

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Linda - 16 juni 2013 17:38

Ja min stora son pratar mycket om allt men en grej som han pratar mycket om är motorcyklar. Och det roliga är att vi har pratat om att hans pappa inte kan ha honom på sin än & då har jag fått detta till svar: "Mormor har inte plats, nalle puh sitter där. Men morfar har plats"


Sagt & gjort. Igår fick Isak pröva på att sitta på morfars motorcykel. Gissa om han var stolt & tyckte det var kul.


 

Av Linda - 16 juni 2013 16:16

Ja då var det söndag & ännu en helg över. Just nu kunde jag ha tänkt mig en timme på ögat men som så oftast vill inte barnen vila samtidigt      Men men bättre att sova till kvällen kanske    Helgen har varit väldigt bra. Igår var det ju student kalas för den minsta i syskonskaran. Känns så konstigt. Lilltösen har blivit vuxen & idag flyttade hon till sin pojkvän. Hur kunde åren gå så fort? Verkade i alla fall bli en lyckat kalas & Isak verkade ha skitkul eftersom han blev busad med så mycket. Tyvärr var Noah inte alls på sitt vanliga glada humör. Blev nog lite mycket för honom då många skulle hålla & "masa" med honom. Och inte heller sov han som han skulle. Men utöver detta var det bra. Jag & barnen åkte vid halv sju. Då var det raka vägen till barnens far, lämna av dom där & sedan vidare för min del på fest    Var riktigt roligt, i alla fall på förfesten. Har hittat min nya "på gott humör" låt. Gissa vem? 


Haha förstår ni varför? Känns i alla fall riktigt bra om dagen & låten passar perfekt. Jo i alla fall så åkte vi till Örje en sväng. Inte fullt så bra tyvärr.. Dårligt med folk & enligt mig inte bra musik.. Musiken hade nog varit bra men instrumenten lät mycket mera än dom som sjöng.. Men men var där en stund innan vi kom på att vi skulle ta en liten tur på kvarna & se. Visst där var det folk men då var jag bara lett så drog hem i stället.. Hade just då lite den känslan att varför ska jag hålla på & festa & gå ut? För så kul är det ändå inte egentligen. Och kände också det att bättre att sitta hemma i stället för att gå ut. Men känner inte så idag    Varför ska jag sitta hemma dom helger jag är barnledig för? Bättre att komma ut & träffa folk. Men nu skulle jag vilja gå på en gammal hederlig date. Typ middag & bio eller nåt. Hade varit kul. Men måste förstås ha nån att gå på date med haha. 


Nej annars idag har det hänt minst möjligt. Sov faktiskt länge idag. Till halv tio!!?? Inte alls likt mig. Men behövde det nog & formen var ingen höjdare heller. Men men gick snabbt över. Är av det slaget att bättre att få "ut" det än att må illa    Sedan grejade jag lite här hemma innan jag hämtade mina barn    Och så bar det ut till min mamma för att hämta hunden. Och sedan dess har ingenting hänt & blir en fortsatt lugn kväll. Hoppas jag    Nu får jag nog jobba lite för att hålla Isak vaken. Ingen ide att han sover nån lur nu för då blir läggningen till kvällen hopplös. Så får försöka leka & busa lite med honom. 

Nej som sagt, annars är allt bara bra & i morgon ska jag ta tag i lite andra saker i mitt liv men återkommer om det senare    Har lite planer på gång   


Och dagen blir förstås inte sämre av att nån kan lysa upp den lite.


Nej livet leker & allt är bra. Dags för mig att underhålla fisen lite innan den minsta vaknar. Ha en fortsatt fin dag mina vänner!!

Ovido - Quiz & Flashcards