My heart My life

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Linda - 18 juni 2013 19:28

Först var jag som sagt duktig & bakade. Detta blev resultatet

 

Var helt okej faktiskt för att följt magkänslan.


Sedan blev det promenad upp för att hämta fisen. Han fick inte sova på dagis idag, ville se hur det gick med läggningen om han inte gjorde det eftersom jag haft problem dom dagar han sovit lur. Han var pigg & glad. Vi lekte en stund ute innan vi bestämde oss för att åka & bada. Sagt & gjort. Till & med jag doppade mig. Temperaturen var faktiskt helt okej. 

 

Stannade typ bara en timme men nöjd med det. När vi kom hem lagade jag faktiskt middag    Kycklingfilé & färskpotatis. Mmm inte dumt alls & heller inte onyttigt. 

 

Och efter middag blev det lite mera lek ute, städning & grejning. Nu sover båda barnen så här är det tyst & undrar vad jag ska hitta på härnäst. Blir nog inte så mycket mera idag. Slappa lite i soffan & ta kvällsträningen.. 

Verkar som om bodelningen snart är i ordning & att pappren ska skrivas nästa vecka. Känns konstigt att det faktiskt händer & att jag snart är "rik"... Pengarna behövs, i alla fall en liten del då jag måste ha lite nya kläder, konstigt nog   Resten ska som sagt sparas. Man vet aldrig, kanske mitt lilla hus dyker upp nån dag.. Och då har jag ju en bra insats där. Nej om man skulle ta den där träningen kanske så har man det gjort. Vattna lite blommor också.. Helt otroligt att dom inte dött än i denna bastu till lägenhet   Ha en fortsatt trevlig kväll, & finns nån som har tråkigt & vet var jag bor finns jag här   

Av Linda - 18 juni 2013 11:50

har man stunder på dagen där man slås av ensamheten... Tanken på att det faktiskt inte är nån som kommer hem till en på eftermiddagen... Ingen som väntar & längtar.. Inte för det jag har det bättre nu, absolut    Men det är när man får tid över som tankarna rasar in... Var vi familjen inte värda mer? Var vi inte värda sanningen & ärligheten, utan var tvungen att få höra det från annat håll? Nej ska inte älta det.. Men som sagt man har ändå lite tuffa stunder. Men utöver dom här stunderna mår jag faktiskt bra. Känns som om jag hittat MIG. Som jag en gång var vilket också är ett bra tecken på att jag gjorde rätt. Och självklart det gjorde jag ju. Men funderar fortfarande på vem som skickade det sms´t till mig för några månader sen. Hur visste den & vem är du? Får be om ursäkt att jag inte trodde på det då.. Eller gjorde nog det ändå innerst inne. Men så hade man ju en ex som periodvis var väldigt hjälpsam. För hjälpsam. Och jag litade ju på honom. Haha kan inte säga detsamma nu. Litar inte alls på honom.. kosntigt eller hur? 


Men men, vad har hänt idag då? Ja inte så mycket, promenerade upp till dagis & fortsatte den promenaden med långpromenad med Anna. Imorgon ska vi utöka den & i morgon kväll ett nytt försök med springandet. Och när jag & Noah kom hem har jag bakat. Eller håller på & steker bröden. Spännande att se hur dom smakar då jag bara gick på magkänslan    Och Noah sover för ögonblicket men när han vaknar ska han få middag & sen blir det ny promenad till dagis. Funderar också på att få en barnvakt till Noah & ta med mig Isak & bada. Så vi två kan få lite egentid    Sen händer det nog inte så mycket mera denna veckan. Ska hämta bilderna på Noah på torsdag. Längtar efter att se hur dom blev   Och sen kommer åter en helg utan barn. Lördag blir det nog fest (igen!!?)    hellre det än att bara sitta här hemma. Nej allt blir nog bra till slut. Nej nu ska jag nog "träna" lite innan fisen vaknar. Ha en bra dag!! 

Ovido - Quiz & Flashcards