My heart My life

Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Linda - 20 juli 2013 08:14

Skulle egentligen varit & sprungit nu. Känns himla skönt att ha kommit igång igen    Och bästa av allt är att även om jag varit lite lat denna veckan har jag inte ökat ett gram i vikt    Konstigt & helt fantastiskt. Inväntar en kanin som jag ska passa en vecka för mina vänner    Har velat ha en kanin länge så känns kul att passa en. Och Isak kommer bli superglad när han kommer hem & få se den. Så får ta min springrunda senare. 

Och igår hade jag en helt underbar dag & kväll. Var på Örje & handlade med Mariann & sen blev det en tur på centret. Fick tag i nya träningskläder vilket är en stor motivation till att hålla igång. Men nu är det snart slut på detta shoppandet.   Kan också berätta att jag fick brev från försäkringskassan under veckan. Blev väldigt paff över beslutet om bostadsbidrag. Har ju nollat mina skulder & också lagt till en "förmögenhet" som det kallas. Trodde jag skulle fått mycket mindre i bostadsbidrag men så blev det inte.    Så jag är mycket nöjd. Men ska sätta mig ner & göra upp en ny budget. Vill ha lite koll för min egen del. Och lär ligga på ett ganska stort pluss när allt är betalat av räkningar. Så nu ska det börjas sparas & snålas. Och en annan grej jag finner mycket positivt är att jag & mitt ex nått en punkt där vi faktiskt kan skämta om saker. Jag låter förtid vara just förtid & tänker fram i stället. Och för min del känns det också himla bra att jag har inga känslor kvar för honom. Visst vi har haft sju år ihop men utöver det finns som sagt inga andra känslor än att vi är vänner. Allt känns avklarat. Och det är också helt underbart! Nej livet känns helt okej om dagen.   

Och igår kväll tog jag med mig tjejerna på Waterside. En härlig kväll med vänner & god mat & dryck. Kunde inte spenderat fredagskvällen på ett bättre sätt.   


Väntar som sagt in denna kaninen som ska komma om en liten stund. Och sedan ska jag hämta Noah & ha honom hos mig några timmar så Rune får egentid med dom äldsta. Vad jag förstod skulle dom på stranden & bada. Och då lär Isak bli i sken. För han älskar att bada. Och jag får möjlighet att snosa lite på Noah en stund. Just att dom är borta så "länge" så får jag känslan av att jag missar så mycket. Men har faktiskt gått bra & känns som om det går bättre för varje gång. Och att jag faktiskt tar mig tid att njuta lite av egentiden & inte bara sitter & deppar   

 Och annars ikväll blir det inte så mycket tror jag. Hade egentligen bestämt mig för att följa med några vänner ut men nu lutar det nog åt att det blir en lugn kväll. Ska fundera lite till på det innan jag ger helt klart svar. Nej det var allt. Ha nu en alldeles strålande dag i detta underbara sommarvädret!!!    Det ska jag ha!!

Ovido - Quiz & Flashcards