My heart My life

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Linda - 2 augusti 2013 20:05

Ja vad har då hänt dessa dagar? Jo igår eftermiddag blev det visst en tur retur resa till Falköping. Min syster & hennes pojkvän hade gjort slut & märkte på henne att hon inte alls mådde bra. Fick tag i barnvakt & då var det bara att åka. 7 1/2 timme totalt ca blev det i bilen igår. Men vet själv vad hon går i genom så för min del var det inget att tänka på & att vara kvar där för henne funkade inte. Nåt mer än det tänker jag inte nämna om den saken. Jag lät henne bara veta att jag själv vet hur det är & att hon inte skulle känna sig tvingad att prata utan det gör hon när hon vill & om hon känner för det. Tio tusen frågor är inte aktuellt i den stunden & det vet jag allt om    Det är en sånn person jag är & hade gjort samma sak för vem som helst annan jag har nära. Funderade inte ens två gånger när jag förstod hur hon mådde. Och jag är också av den typen människa att jag frågar inte mycket utan känner man för det pratar man med mig & jag kommer lyssna. Mer än så är det inte. Så vi var inte hemma förrän typ 22.30 så barnen sov hos sin mormor & morfar. Måste ändå säga att resan gick ändå ganska smidigt. Men klart det märks på kroppen idag att man suttit ett visst antal timmar i bilen. Kan nästan jämföra det med en Ullared resa fast utan att ha varit inne & shoppat. Skämtade lite med henne om det igår    Och att ha sett min syster må så dårligt fick ju mina egna känslor att röras upp i ytan lite igen. Men ändå var det inte så tufft som jag trodde & kände det kunde bli på vägen hem. Och det som överraskade mig allra mest (förlåt syrran   ) var att när jag parkerat bilen där var det första hon gjorde att kasta sig om halsen på mig. Och hon är inte en sånn person som visar nåt på det viset. Inte till familjen så att säga. Det gjorde ont i mitt hjärta & samtidigt fick jag en varm känsla. Förstår ni? Och då visste jag att jag gjort rätt som frågat om jag skulle hämta henne    Men det visste jag ju från början. Så än en gång kan det konstateras att det att "göra slut" smittar..... 


Idag har vi inte gjort så mycket. Isak fick åka motorcykel    Han var skit glad & nöjd & ville gärna åka mera. Bild kommer senare! Så där blir det nog lite tjat på "morfar" framöver. 

Nej jag får skriva mer en annan dag. Har en pojk (Isak) som inte vill sova... Och han är egentligen hur trött som helst... Så ni får ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi!

Skapa flashcards