My heart My life

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Linda - 12 augusti 2013 20:22

Ja då var måndagen kommen & också snart gått. Begriper inte vädret. Känns inte som det gjort annat än åska & regna i två dygn. Så är det självfallet inte, men när den ena åskrundan är över kommer strax efter ett nytt. Ser att det är en ny omgång på gång nu. Det enda positiva med mörkret & regnet är att då kan man tända levande ljus & mysa!    Idag har jag varit uppe sen typ kvart över fyra.. zzzz... denna gång var det lillemann som inte ville sova. Tror det var tand nummer två som plågade honom eller magen. Inget dög i alla fall förutom att sitta upprätt i knät. Märks i alla fall på huvud & kropp att man nog borde sova nu     Men dagen idag har varit bra och detsamma med gårdagen. Mår otroligt bra! Hade lite egentid förut då barnen åkte till sin far. Hade egentligen planer på att springa, men med vädret som var  hur det såg ut här hemma (städmani!!!) fick just det vara. Ni förstår, så fort Isak kommer hem från dagis så är det till att hälla ut alla leksaker typ på golvet & inte städa. Vi tog en prat förut om detta faktum och då satte jag nu stopp för leksaker i vardagsrummet tills han lär sig städa    Ja vi får se hur just det går i morgon. Vore skönt att ha vardagsrummet någolunda i ordning. 

 Och nu ska jag berätta lite om min sköna snart treåring. Igår pratade vi om att han då skulle till sin pappa. Detta är hans ord & inte mina! I alla fall så sade jag att i morgon ska du till pappa. "Jag vill inte" Näha & varför inte det? "Mamma, jag tycker inte om pappa...Han luktar äckligt.. Jag tycker om dig, mamma" Kunde ju inte annat än le lite. Tro mig, jag har fått höra fler gånger att jag "luktar äckligt". Men sade också till honom att klart du tycker om pappa. Och pappa tycker jättemycket om dig. 

Och tror inte jag berättat detta, men en dag förra veckan var vi på affären, ställde oss i kö bakom en mann och Isak stod snällt i vagnen tills helt plötsligt "Mamma, han stinker! Han luktar äckligt"  Ååå vad man vill sjunka under jorden just då... Härligt med dessa barn    

Och i morse klippte jag hans naglar & hade tänkt ta tånaglarna också. Men min sax är inte bra & stackaren har mycket konstiga tå naglar. I alla fall sade jag att vi fick fråga pappa om han kunde klippa dom. Och sedan dess har han varit på dagis, här hemma & inte varit nåt mer prat på just det. Och när han kom för att hämta barnen hade jag totalt glömt detta. Och nu ska ni få höra, jag blir så imponerad, jag menar grabben är inte ens tre!!! Men tydligen var det nåt av det första han sagt när dom åkte iväg, att pappa skulle klippa tå naglarna då mammas sax inte var bra för det. Haha förstår ni? Hur kan han vara så alert & få med sig allt?   Min underbara underbaraste! 


Och annars mår jag som sagt alldeles kanon    Lite trött just nu förstås men annars bara bra. I morgon är det bvc med Noah & Isak får hänga på då han är ledig från dagis. Efter det får det bli en sväng över gränsen & inhandla lite blöjor & hämta mitt pass, onsdag ska jag till frissan & göra nåt med håret    före & efter bilder kommer kanske. Och om jag hinner funderar jag på att åka till Arvika & hämta barnens pass. Men tror jag tar det nästa vecka i stället. I alla fall känns det som om man har att göra denna vecka   

 Och så smider jag lite framtidiga planer hihihi, kan inte skriva här om det. Men ska försöka få till det jag smider. Men om det går vet jag inte. Ska i alla fall göra ett stort försök. Och ooh vad kul om det går   Vi får se hur det blir!


Nej mycket text. Puh, ska snart lägga ut lite bilder igen. Blir tråkigt med bara text. Men nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll! Själv ska jag snart ut med Gizmo & så blir det nog sängen & läsa lite. Hoppas & håller tummarna på att fisarna är lugna till typ halv sju i morgon    Haha ja vi får se. 

Ovido - Quiz & Flashcards