My heart My life

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Linda - 15 augusti 2013 10:51

När jag har nåt inplanerat inför helgen..vad tror ni händer? Jag är på väg att bli sjuk..    vad fan liksom..? Otur eller vad? Som så ofta följer mig & gjort detta år... Tätt i snoken, knepig i halsen & huvudvärk. Typiska tecken för att en förkylning är på g. Har tagit mina dunderdroppar & hoppas verkligen jag slipper undan... Ska inte klaga, för jag är ytterst sällan sjuk... Sist gång var på nyåret då jag & barnen låg i kraftig förkylning. Hoppas inte barnen får nåt denna gång. Isak brukar också klara sig. Men återstår att se. Jag kan nog räkna på en hand hur många gånger han varit sjuk. Så jag är rätt nöjd.

 Och annars då? Jo här går det undan. Den äldste har börjat med sina "varför" varför det mamma? Varför ditt & datt?    Hör egentligen inte det till 4-5 års åldern? Men han är väldigt tidigt ute med det mesta. Igår tog jag fram pottan för att se om den kanske funkar. Han vet så väl när han måste kissa så egentligen är det bara upp till mig att inte bry mig om blöjan. Men nu får den vara kvar tills efter turkiet. Sedan helgen efter ska jag försöka ta bort den. 

 Och Noah, jaa dom två är helt olika personer. Noah är en rastlös grabb. Rejält. Nu går det från vardagsrum till kök på noll & inget. Och om saker inte blir som han vill ja jösses vad arg han blir. Så antingen är han strålande glad eller rejält arg & det kan vända på ett kick. Har fått plocka bort mina murgrönor jag hade i fönstret. Dom var ju ända ner i golvet så lillfisen var ju där med en gång & drog i dom. När han rev ner nr två åkte jag på rusta & köpte plast orkide'er. Helt okej & blev rätt snyggt, men ändå lite tomt då dom andra var så stora. Men men lite får man offra   


Och detta med bostaden & doms system.. gaah blir så trött... Fick ett "erbjudande" om en lägenhet & samtidigt som jag får det får också fyra andra det.. Varför? Bättre en får åt gången då? Tackar den första nej blir det nästas tur osv. Men nejdå, hellre göra fyra besvikna som hoppas. Ringde igen idag, samma visa, gör så gott hon kan bla bla bla. Och började nämna tvåor. Vad inbillar hon sig egentligen? Att jag ska stadigt flytta med mina barn & aldrig få ett riktigt hem & kunna sätta ner rötterna? Nej tänker inte hålla på & flytta på dom. Kanske dags att se sig om efter annat samhälle,stad?... Så just den lägenheten tappade jag hoppet om. Otur som vanligt   


Uuuh måste snart komma igång med träning & springning igen snart. Får ta tag i det efter Turkiet. Inte för viktens skull utan bara för min egen del    Mår så himla bra av det. Före resan finns inte tid. Om exakt två veckor är vi där nere. Nervös? Jaa Panik? Jaaa... Vad ska man ta med, hur mycket? Mat, blöjor? Osv.... Ja mycket att tänka på när man ska ha med två barn... Nån som har lite tips & råd som nyss varit där med små barn? Om vad man behöver ha med i matväg & blöjväg?


Ha en fin dag!!! Snart så Noah vaknar & ska ha mat. Vi hörs!!

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards