My heart My life

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Hej

Av Linda - 18 augusti 2013 19:36

Ja då var ännu en helg förbi. Mina älskade barn sover sött i sina sängar    Oooh vad jag saknar dom när jag inte har dom hos mig. Men men livet har nu en gång blivit så att dom är borta så att säga varannan helg. Eller nu blir det tre helger som dom är hos mig    Orsaken till detta att nästa gång det är min ex helg så är vi i Turkiet    Och dom andra två är han bortrest så då kan vi inte "byta" heller. Men kan vara bra att ha lite sådana helger ifall det skulle bli nåt nån annan helg. Men för att vara helt ärlig frågar jag oftast min mamma först. 

 Men denna helg har varit jättebra. Fredagen drog vi då iväg till Grebbestad med mc klubben och en till klubb. Jag fick ju ta bil då jag inte har nån mc & från våran klubb fanns inte nån plats. Och lika glad för det för regnade när vi åkte. Kom i alla fall fram & humöret i topp. Så otroligt härligt gäng att vara med!! Och kul att lära känna nya människor. Och så lätta att prata med   Och lite roligt var det då jag i stort sett med en gång fick frågan "Fick inte gubben följa med?" Haha så alla vet det tydligen inte. Sade bara enkelt att nej har ingen gubbe & har inte haft sen mars. Och att det är sådant som händer. Nej som sagt fredag kvällen var hur rolig som helst. Tog det helt ut, för mycket tyvärr   Jag brukar oftast när jag dricker ha en vad jag kallar "automatisk" stopp. Men icke denna gång    Nej nej kröp inte eller nåt sådant. Blev bara lite mycket. Tyvärr fick jag igen det på natten & morgonen efter    Men men då blev det också en hel nykter lördag    nästan. Var bara "tvungen" att ta en drink då det visade sig att det fanns strawberry daqari där & det är en stor favorit. Men utöver det var det noll & ingenting. Och stämningen på alla i stort sett var väldigt mycket lugnare än om fredagen. Men fick många skratt vill jag lova. Som sagt många sköna människor. Ser redan fram emot nästa fest med dom alla! 

 Och idag var det bara att äta frukost & packa lite innan vi drog oss hem. Och detta också i regn. Tur vi fick fint väder i går!

 När jag kom hem var det att handla & sedan hämtade jag hem barnen tidigt. Saknade dom otroligt & räknade att mitt ex ville bli av med Gizmo tidigast möjligt    Och jag hade ändå inga planer denna eftermiddag så var bara glad till. Försöker ta vara på & njuta varenda minut jag har med mina barn. För man vet aldrig vad som händer. Och finns det nåt mera underbart än när man kommer & ska hämta dom så kastar den stora sig i famnen på en helt överlycklig. Och den lilla på golvet ålande mot en med ett stort leende.    Så nåt har jag gjort bra. Mina underbara barn   


Och annars, ja har väl fått lite att tänka på igen... Tänker inte utbreda detta nåt större, men har förstått att vissa aldrig kommer lära av sina misstag... Och jag är så himla besviken & ledsen över detta... Men det är väl så, det är inte alla som lär sig oavsett situation dom varit i förr... 


Och nu blir det stopp från min sida på vissa saker. Går inte heller mer in på detta. Men nu får det vara bra & ett nej till alla. Så enkelt är det. Måste börja tänka. 

 Men som sagt annars är det bara superbra med mig vad gäller i stort sett allt. Livet känns bra & roligt. Och upp & ner stunder har vi alla. Men i det stora hela njuter jag av mitt liv som det ser ut just idag.    Två underbara barn, singel & ingen att ta hänsyn till förutom mina barn. Jag gör vad jag vill, tycker & säger det jag vill. 

 Och måste ju säga att jag tycker det är lite små kul att få rätta på lite rykten som gått här. Frågar nån mig om vad som hänt så svarar jag & berättar min version. Och  får in i klartext att orsaken till det som hänt är inte vad jag fått reda på i efterhand. Just det vill jag att folk ska veta. Det är inte orsaken till varför det blev slut & så enkelt är det. Vad rykten sedan säger får bara vara för min del. Jag har redan förklarat saker & ting här kanske lite för mycket. Men det har varit mitt sätt att lätta på tankar. Men som sagt allt det där ligger bakom mig. Förlåta kommer jag aldrig göra, och nån ursäkt kommer heller aldrig komma. Nu är vi vänner & det är viktigast för mig. Och ett stort pluss då vi har två barn. Och viktigt att vi faktiskt kan prata som folk. Men det där är över & ut alltihopa. "Glömt" kan man väl säga. Jag har gått vidare & lever mitt liv som jag vill. 


Bara ödet som bestämmer hur saker blir i framtiden för oss alla    Val har vi alltid, vägar att gå. Nu går jag min egen väg & väljer min egen linje att följa. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards