My heart My life

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Linda - 22 augusti 2013 19:10

Jaa än en gång har jag fått lära mig hur viktigt det är med rutiner på barnen. Puh säger jag bara. Vanligtvis promenerar vi till dagis & när jag & Noah kommer hem får han mat & sen får han sin lur & sover typ tre timmar. Idag åkte vi på kaffebesök. Blev ett väldigt kort sådant då han började bli grinig. Och när vi kom hem var han hopplös att få till att sova. Och så himla gnällig & grinig. Hela j.... dagen. Han sov väl max en timme om ens det & det är det enda han sovit idag. Och humöret har varit detsamma. Och Isak var heller inte på nåt strålande humör efter dagis. Sådana dagar vill man bara åka iväg en stund eller få nån att ta över. Men men det gick det också & nu sover dom båda två. Noah somnade tidigt och det är inte så konstigt. Men då förväntas det nog bli en tidig morgon i morgon. Ja så är det. 

 Vi var en brå tur på centret förut efter vi hämtat Isak på dagis. Har funderat idag på att ev investera i en surfplatta eller bärbar dvd pga flygresan mest. Så pratade med försäljaren på teknikmagasinet & blev rekkomenderad en surfplatta då den har längre batteritid & då kan man bara lasta ner filmer. Så då blev det en sånn. Och priset var inte alls farligt & storleken helt okej. Och den ligger fortfarande oöppnad i sin kartong   Och lär nog ligga där tills i morgon kväll. För i kväll ska jag försöka röja undan en del & förbereda inför städning i morgon. Brukar städa torsdagar men som sagt idag åkte vi bort i stället. Så blir lite jobb att städa med båda barnen hemma i morgon. Men det behövs, gud hjälpe mig. Enligt mig är det äckligt här, men finns dom som nog har det värre    Har typ gett upp min städmani & enda gångerna det är roligt att städa är helgen dom ska till sin pappa för då är det rent på golven en helg    Och när vi är inne på det har jag en del funderingar, men det tar jag inte här förrän jag funderat klart & så. 

 Ska snart sätta mig ner & formulera en mail till vd´n på bostaden. Ett litet klagobrev. Ska dom ha ett system får dom hålla sig till det också. Och sedan fortsätta med städningen. Har en del planer på att göra om lite i kökskåp & så. Städa undan sådant som ändå inte blir använt. Men det får bli efter turkiet. Nej det var nog allt just nu. Dags att sätta igång   

Skapa flashcards