My heart My life

Alla inlägg den 16 september 2013

Av Linda - 16 september 2013 18:05

Jag längtar tills allt med flytten är undangjord. Att få komma i ordning i den nya lägenheten. Det ser jag så fram emot. Här börjar det bli rätt så tomt & trist. Borde egentligen börja skura lite smått. Kan ta en hel del av köksskåpen & lister & sådant. Men idag har jag inte alls fått gjort det jag velat då lillnosisen inte ville sova som han brukar. Jag ska inte klaga eller nåt men varje gång dom varit borta en helg känns det som om jag måste börja om från början & jag börjar bli trött på det. Som igår hade visst Isak fått en lur. Vilket han definitivt inte skulle haft. Tanken var väl god, att han skulle orka med kalas. Och det gjorde han ju. Och ett väldigt lyckat kalas blev det. Tack till alla som kom & gjorde hans "dag" rolig & lyckad   

Men i alla fall resultatet av just det blev att han somnade inte förrän vid 21 & då var det morgon typ kvart i sex vilket gav ett nytt resultat att han somnade i soffan nu vid halv sex. Jo tackar för det... Han sover bättre & längre om han är i säng mellan 19-19.30 Så får vi se hur denna natten blir. Och eftersom Noah också sovit lite idag sover han också nu. Så resultatet blir spännande..... 

 Annars känner jag mig lite förtvivlad & förbannad. Hur kan vissa människor göra så? Hur kan man? Jag kommer aldrig förstå. Inte min ensak... Egentligen.... Bara nåt jag funderar på & jag blir så arg över hur vissa tänker. Och att jag vet att till slut kommer sådana människor sitta där helt själva. Nåt mera förtjänar dom faktiskt inte. 


I morgon är det då möte här. Och typiskt nog när man tror man är "barnledig" den stunden så är man inte det i alla fall. Blir lite små less på just det där. Hade hoppats på lugn & ro just då & att dom fick pratat sig emellan utan barnstoj. Jo har jag "tur" är jag ledig & kan ha mötet i typ 45 min utan dom... Men samtidigt vet dom att jag faktiskt har barn & att jag har dom mestadels av tiden. Och inte alltid lika lätt att få barnpass. Men det löser sig & blir nog bra till slut. Har bara en dårlig dag. Vädret har ju varit skit hela dagen & jag har varit orkeslös & då har det inte blivit mycket gjort här. Måste sätta igång snart så jag har minst möjligt att göra efter flytt... 


Och till helgen är det då den "berömda" mâten. Tror jag kommer bojkotta det. Har barnen till helgen & att gå där ensam med två små barn är inte så aktuellt. Och jag tänker inte stå i "skuld" till vissa.. Så om jag inte kan lösa det på annat vis blir det inget. Och det är också helt okej. Fast vet ju att det finns billiga overaller där & Noah skulle behöva nåt inför vintern. Men ska ju till Ullared snart igen så allt löser sig.   


Nej om man skulle passa på att göra lite nytta nu när barnen ändå sover..? Nån med lite energi till övers?  


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards